امام(ره) براساس مفاهیم عاشورا سرشت نهاد نیرومند سپاه را شکل داد
کد خبر: 3707215
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
سردار سلامی:

امام(ره) براساس مفاهیم عاشورا سرشت نهاد نیرومند سپاه را شکل داد

گروه سیاسی ــ جانشین فرمانده کل سپاه در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه نهضت حسینی به ما آموخت که پیکار با ستمکاران هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد، گفت: امام خمینی(ره) پس از 1400 سال براساس آن عناصر و مفاهیم زیبای عاشورا، سرشت وجود یک نهاد نیرومند به نام سپاه را شکل داد.

امام(ره) براساس مفاهیم عاشورا سرشت نهاد نیرومند سپاه را شکل داد

به گزارش ایکنا سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز31  فروردین ماه، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در خصوص روز پاسدار و دستاوردهای عظیم 40 ساله انقلاب اسلامی، ابتدا با تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و سید الساجدین امام سجاد(ع) گفت: امروز روز میلاد جاودانگی و روز تولد خورشید زیبایی‌ها در در آسمان مدینه است؛ امروز روز میلاد ایثار و شهادت، تولد آزادگی، ظهور و تجلی نور الهی و عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی است.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) مظهر همه فضائل و تجلی همه زیبایی‌های عالم هستی است. او 61 سال پس از تولد خود در یک روز استثنایی عالم خلقت در مقابل ستمکاران ایستاد و همه موجودیت خود را برای دفاع از دین خدا به صحنه آورد و فرزندانش و برادرش شهید و اهل بیتش اسیر شدند تا قله رفیعی از بزرگی‌ها و عظمت و شکوه ایمان برای همه نسل‌ها الی‌الابد در عالم تصویر شود.
سردار سلامی اظهار کرد: حجت‌هایی که امام حسین(ع) آفرید بسیار عظیم و عمیق بودند. درس‌ها، عبرت‌ها و آموزه‌های بزرگی را انقلاب حسینی فراروی بشریت قرار داد. نهضت حسینی به همه ما آموخت تنها راه نجات و سعادت مسلمانان ایستادگی و مقاومت در مقابل ستمگران است و پیکار با ستمکاران هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و کوچکی و قلت یک سپاه هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه ابراز کرد: اگر فرزندان ما قطعه‌قطعه شوند و خانواده‌های ما اسیر شوند دلیلی بر ترک میدان جهاد وجود ندارد. او از پدرش امام علی(ع) آموخته بود که اگر قومی میدان جهاد را ترک کند ذلیل خواهد شد. امام حسین(ع) به ما اموخت باید در برابر ظلم ایستاد و باعزت زندگی کرد.
وی اظهار کرد: تنها مفاهیمی که زندگی مسلمانان را تصویر و توصیف می‌کند عزت، شرافت، کرامت، آزادگی و استقلال است. این آموزه‌ها و الهامات دلنشین و جذاب، الهامات بزرگی بودند که پس از 1400 سال امام بزرگ انقلاب اسلامی براساس آن عناصر و مفاهیم زیبای عاشورا، سرشت وجود یک نهاد نیرومند به نام سپاه را شکل داد. سپاه پاسداران امروز در عاشئرای 61 هجری شکل گرفت.
سردار سلامی تصریح کرد: به همین دلیل است که مردان این سپاه هم یک لحظه میدان جهاد را ترک نکرده‌اند و از خطرات نترسیدند و سپر بلای امت اسلام شدند و هرگز شکوه امپراتوری‌ها آنان را از میدان جهاد بازنداشته است.

وی اظهار کرد: می‌دانید دشمنان رهبری عظیم‌الشأن این انقلاب را که هدایت‌گر امت در همه این بحران‌های سخت بوده است، مورد هدف قرار داده‌اند. فرماندهان شما را در سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند. آنها عملیات روانی خود را علیه سپاه سنگین کرده‌اند. ما از دشمنان گله‌ای نداریم اما گاه می‌بینیم برخی از دوستان‌مان البته انگشت‌شمار چشم در چشم ما می‌دوزند و به ما تبریک می‌گویند اما پژواک صدای دشمنان می‌شوند و زخم زبان می‌زنند، اما ما یاد گرفتیم وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ و از ملامت و ملامت‌کنندگان نمی‌هراسیم، اما این زیبنده برخی‌ها نیست که همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند.
سردار سلامی اظهار کرد: امروز می‌بینید وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند کالای ایرانی را مصرف کنید مفهوم آن این است که ما به درجه‌ای از علم، صنعت،‌ تکنولوژی، فناوری و تولید رسیده‌ایم که دیگر می‌توانیم همه نیازهایمان را از داخل تأمین کنیم. در و اقع این ما هستیم که دشمنان‌مان را تحریم می‌کنیم و این یعنی شکوفایی اقتصادی ما.
فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: دشمنان می‌خواستند ما را از نفوذ در مناطق مورد نظر محروم کنند ولی ما توانستیم سرزمین‌های زیادی را از سیطره دشمنان خارج کنیم. امروز جهان اسلام میدان جنگ علیه مستکبران است اما آنها نتوانسته‌اند هیچ کاری از پیش ببرند.
وی در ادامه چند توصیه به دشمنان کرد و گفت: اولا به آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی می‌گوییم که ملت ایران هیچ تغییری نکرده است همان انقلابیون سربلند، با شور و شعور و شوق با اوج وفاداری از نظام‌شان دفاع می‌کنند. به شما خط‌کش می‌دهیم که به 22 بهمن نگاه کنید و آن را مقایسه کنید ببینید چه چیزی در میان عظمت این ملت جزء فداکاری و شور و شعور می‌بینید.
سردار سلامی تأکید کرد: فکر نکنید نظام ما ضعیف شده است، ما امروز از هر زمانی در بعد دفاعی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نفوذ منطقه‌ای و تسلط بر سیاست‌های شما قوی‌تر هستیم، سر جایتان بنشینید. فکر نکنید که مشکلات اقتصادی در جامعه ما عاملی برای جدایی مردم از نظام است. ما در بخش‌هایی مشکلات داریم اما بزرگ‌تر از مشکلات‌مان هستیم و آنها را حل می‌کنیم، اما هرگز مشکلات ما از مشکلات شما دشمنان خدا کمتر نیست.
وی اظهار کرد: شما آمریکایی‌ها با 40 میلیون مردم زیر خط فقر چه می‌کنید؟ می‌دانید همه آنها کارت‌های تغذیه ملی دارند و شب‌ها در خیابان‌ها می‌خوابند به آنها برسید. به انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها می‌گوییم به مشکلات اقتصادی مردم خود توجه کنید. به سعودی که 35 درصد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند نیز می‌گوییم به مشکلات خود توجه کنید. مردم ماهم بهتر از مردم شما زندگی می‌کنند، هم شیک‌تر می‌پوشند هم بهتر می‌نوشند هم بهتر مسافرت می‌کنند و هم صبورتر، شکیباتر، شریف‌تر هستند و با شرافت کامل زندگی می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این را هم بدانید اگر فکر می‌کنید ایران تحت هر شرایطی متعهد به تعهدات خود است حتی اگر شما از تعهدات خودتان دست بردارید، این هم یک ادراک اشتباه است. ما نه دست از دفاع از مظلومان و مستضعفان برمی‌داریم و نه قدرت دفاعی‌مان را کاهش می‌دهیم ،در حالی که شما ما را تهدید می‌کنید. آیا عاقلانه است در حالی که شما ما را تهدید می‌کنید ما خود را خلع سلاح کنیم. نه؛ این ممکن نیست. این آرزو را به گور خواهید برد.
سردار سلامی سپس خطاب به صهیونیست‌ها گفت: ما شما را خوب می‌شناسیم، شما بسیار آسیب‌پذیر هستید، شما نه عمق و نه عقبه دارید، شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید، هر نقطه‌ای از سرزمین تحت اشغال‌تان تقاطع آتش از شمال و از غرب است، این پدیده جدید است. شما راهی برای فرار ندارید و در دهان اژدها زندگی می‌کنید.
جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: جبهه مقاومت بسیار مقاوم‌تر از گذشته است. فکر نکنید جنگ‌های جدید مثل جنگ سال 2008، 33 روزه و 51 روزه است، این تصور باطلی است. دیده‌اید که جبهه مقاومت وقتی با تکفیری‌ها می‌جنگد چگونه آنها را جارو می‌کند و چگونه علف‌های هرز را از سر راه برمی‌دارد. شما هرگز قوی‌تر از آنها نیستید اما شرارت‌هایتان زیاد شده است.
سردار سلامی اضافه کرد: هر جنگی اتفاق بیفتد مطمئن باشید محو و نابودی شما را به همراه خواهد داشت، کوچک‌ترین هدف، موجودیت شماست و کوچک‌تر از آن هدفی نیست. شما نمی‌توانید دومینوی اشغال سرزمین را وقتی که سربازان و شهروندانتان فرار می‌کنند، تحمل کنید. شما راه فراری جز ریختن به دریا ندارید. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید آنها در دسترس هستند و زود از کار می‌افتند.
وی یادآور شد:‌ به آمریکا،‌انگلیس و فرانسه دل نبندید، آنها وقتی می‌رسند که شما نیستید مثل رسیدن یک آمبولانس برای یک فردی که مُرده است و فقط می‌تواند او را تا قبرستان مشایعت کند. پس مراقب رفتارتان باشید. محاسبات خطرناک نکنید.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: ما در پای آرمان‌های مردم ایستاده‌ایم اگر قطعه قطعه شویم، بر پیمان‌مان برای عزت شما و کرامت و شرافت‌تان برقرار است.

انتهای پیام

captcha