2150 نفر از خانواده زندانیان کردستان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان هستند
کد خبر: 3707494
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

2150 نفر از خانواده زندانیان کردستان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان هستند

2150 نفر از خانواده زندانیان کردستان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان هستند گروه اجتماعی- مدیرکل زندان های کردستان از فعالیت ۹ انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۹۲۵ خانواده زندانی نیازمند با جمعیتی بالغ بر ۲۱۵۰ نفر، تحت پوشش خدمات حمایتی انجمن های حمایت زندانیان استان قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، بسیاری از خانواده‌های زندانیان به دلیل در حبس به سر بردن سرپرست‌هایشان با مشکلات و آسیب‌های متعدد مادی و معنوی مواجه می‌شوند که در این راستا انجمن‌های حمایت از زندانیان سطح استان تلاش کرده‌اند تا با ارائه خدمات حمایتی مختلف به آنان، این آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانند.
وی ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعطا شده به خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان را بیش از هفت میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد.
ابراهیمی بیان کرد: این کمک‌ها شامل هزینه‌های ثبت‌نام و ادامه تحصیل فرزندان، اهدای البسه و پوشاک، کالاهای اساسی زندگی، تهیه دارو و اقلام پزشکی، سبد غذایی، هزینه های اجاره مسکن معوقه و ... است.
وی کمک به اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان را یکی دیگر از خدمات حمایتی انجمن‌های حمایت زندانیان قلمداد و عنوان کرد: در سال 96 ، تعداد 138 نفر از زندانیان و خانواده های تحت پوشش این انجمن‌ها، از طریق معرفی به مؤسسات کاریابی و مراجع ذیربط در امر اشتغال و همچنین تأمین ابزار کار خانگی، صاحب شغل شدند.
ابراهیمی، تعامل میان انجمن های حمایت زندانیان با سایر سازمان ها و مراکز حمایتی را مثمر ثمر دانست و بیان داشت: در این راستا و در سال گذشته، 687 خانواده تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان جهت ارائه خدمات بیشتر به مراکزی همچون بهزیستی، کمیته امداد، ستاد دیه و مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شدند.
ابراهیمی عضو شورای قضائی استان، آموزش زندانیان و خانواده هایشان را یکی از راهکارهای مهم در جهت پیشگیری از گسترش آسیب در میان آنان دانست و در این باره گفت: انجمن های حمایت زندانیان سطح استان در سال 1396 با برگزاری دوره های آموزشی مختلف با موضوع «مهارت های اساسی زندگی»، توانست سهم بسزایی در افزایش سطح دانش و آگاهی این خانواده ها در حوزه های مختلف مسائل اجتماعی و خانوادگی داشته باشد.
وی در پایان حمایت همه جانبه تمامی دست اندرکاران از زندانیان و خانواده های آنان را ضروری دانست و یادآور شد: چنانچه خانواده های زندانیان نیازمند دچار هرگونه آسیب اجتماعی شوند این آسیب متوجه تمام جامعه خواهد شد که پیشگیری از این رویداد تلخ در گرو حضور مردم، مسئولین و خیرین در حمایت از این قشر آسیب پذیر جامعه می‌باشد.
انتهای پیام

captcha