استخدام افراد بومی در هیئت‌های علمی دانشگاه در اولویت قرار بگیرد
کد خبر: 3707535
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
صدیقی:

استخدام افراد بومی در هیئت‌های علمی دانشگاه در اولویت قرار بگیرد

گروه اجتماعی - معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان باتاکید براینکه هیئت علمی در دانشگاه‌ها از اهمیت بسیاری برخور دار است افزود: مسئولان تکمیل ترکیب هیئت علمی دانشگاه را باید با دقت بسیار انجام بدهند و افراد بومی شایسته را برای تکمیل این ترکیب‌ها در اولویت قرار بدهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز 1 اردیبهشت در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شهرکرد، که با حضور مسئولان استانی و دانشگاهیان استان در سالن فارابی دانشکده علوم پایه دانشگاه شهرکرد برگزار شد با بیان اینکه دوران مسئولیت در جامعه کوتاه است گفت: مسئولان باید در فکر خدمت رسانی باشند و اگر چیزی غیر از خدمت درنظر داشته باشند خسران است.
وی وظیفه مسئولان دانشگاه های کشور را خدمت رسانی و فعالیت برای توسعه آموزش عالی در سطح کشور دانست و اظهار کرد:
تغیر و تحول های مدیریتی در دانشگاه ها و در سطح عالی تا کنون با چالش روبه رو نبوده است.
صدیقی تخصص و تجربه، داشتن اعتبار و هم نظر بودن با مجموعه و مقبولیت در جمع را از جمله شرایطی برشمرد که برای انتخاب یک کاندید باید در نظر داشت افزود:پرهیز از روزمرگی ها، تعهد و التزام به حل مشکلات منطقه، حرکت بر اساس سند راهبردی دانشگاه از وظایف مسئول دانشگاه است.
رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه مدیریت در استان دارای ملاحظاتی است تصریح کرد: خدمت در دولت و یا غیر دولت مهم نیست بلکه خدمت به کشور و سعی در پیشرفت آن است که باید در راس کار قرار بگیرد.
معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری ایران با تاکید بر اینکه مسئولان دانشگاه باید اصل فعالیت های خود را بر پیشرفت کمی دانشگاه بگذارند بیان کرد: حفظ انظباط آکادمیک در دانشگاه ها باید اصل و مبنای کار دانشگاهیان قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه وجود هیئت امنا در دانشگاه ها به معنی نداشتن انظباط مالی نیست ادامه داد: انظباط مالی برای دانشگاه ها مرضی جدی است.
صدیقی اتکا به تولیدات داخلی را از جمله وظایف مهم مسئولان دانشگاه ها دانست و عنوان کرد: مسئولان باید همکاری های لازم در همه بخش های تولیدات و حمایت از تولیدات داخلی را انجام بدهند.
رئیس سازمان امور دانشجویان توجه به بحران آب و مشکلات آن، توسعه فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها، کاهش آسیب های اجتماعی با فراهم کردن فضای پر نشاط فرهنگی و ارتباط با کارکنان، تشکلات و نهاد های دانشگاهی را از شاخص ترین وظایف مسئولان دانشگاه ها خواند و خاطرنشان کرد: ارتقاء معیشت دانشگاهیان، بهره گیری از امکانات موجود در سطح استان و کشور و آماده سازی مکان های رفاهی برای استفاده دانشگاهیان از دیگر وظایف مسئولان دانشگاه ها است.
معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری ایران با اشاره به اینکه دانشگاه شهرکرد دانشگاه مرکز استان است اظهار کرد: ایجاد راه های جذب دانشجویان خارجی به این دانشگاه باید در دستور کار های مسئول جدید دانشگاه قرار بگیرد.
وی باتاکید براینکه هیئت علمی در دانشگاه ها از اهمیت بسیاری برخور دار است افزود: مسئولان تکمیل ترکیب هیئت علمی دانشگاه را باید با دقت بسیار انجام بدهند و افراد بومی شایسته را برای تکمیل این ترکیب ها در اولویت قرار بدهند.

captcha