آغاز سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان پسر آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3707537
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

آغاز سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان پسر آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی - سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر آذربایجان‌شرقی امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر استان با حضور یک هزار و 600 متسابق امروز صبح در محل اردوگاه الغدیر تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان پسر آذربایجان‌شرقی

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت وگو با ایکنا، گفت: یک هزار و 600 دانش آموز پسر راه یافته به مرحله استانی این مسابقات از امروز به مدت سه روز در محل اروگاه الغدیر به رقابت می‌پردازند.

وی، افزود: این مسابقات در 13 رشته حفظ ویژه، حفظ عمومی، تفسیر، قرائت قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز از تمامی بخش‌ها و شهرهای استان برگزار می‌شود.

علمی، با بیان اینکه مسابقات دارای ۴ مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای یا شهرستانی، استانی و کشوری است، ادامه داد: از هر رشته یک نفر به مرحله کشوری که تابستان امسال برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، گفت: در نظر داریم در سال‌های آتی مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان را به متن جامعه انتقال دهیم و رقابت‌ها را در مساجد و کانون‌ها ودار القرآن ها برگزار کنیم تا خانواده‌ها نیز از نزدیک شاهد رقابت فرزندانشان باشند.

وی، افزود: مسابقات قرآن وعترت با هدف تقویت ایمان، صفای دل و نشاط سازی و آشنایی با سبک زندگی ائمه اطهار برگزار می شود.

علمی، با اشاره به این که این مسابقات به منظور ترویج فرهنگ اسلامی گفت: این مسابقات ترویج سبک زندگی قرآنی و آشنایی با آموزه های دینی است وبه منزله تکریم دانش آموزان و دوستی هر چه بیشتر آن ها با قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی افزود: مرحله آموزشگاهی و ناحیه‌ای این مسابقات در ۳۹ منطقه برگزار شده است و برگزیدگان به مرحله استانی رسیده اند که در مجموع نزدیک به سه هزار متسابق در این مرحله حضور دارند که از این تعدا یک هزار و ۶۰۰ نفر پسر و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز دختر هستند.

انتهای پیام

captcha