مخاطب شناسی در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است
کد خبر: 3707764
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

مخاطب شناسی در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است

گروه اجتماعی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مخاطب شناسی را در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم خواند.

 

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا سوقندی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان 2 اردیبهشت در نشست سیاسی بصیرتی ویژه مبالغین شهرستان مهدیشهر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در خلاء شکل نمی گیرد.

وی مردم را مخاطبان اصلی درامر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر مخاطب خداوند متعال نیست بلکه انسانها مخاطب هستند و این امر نیز نیاز به مخاطب شناسی دارد.

وی مخاطب شناسی را پایه و اساس نظام ارتباطات بیان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکریک اصل اجتماعی و ارتباط لنسان با خلق و دیگران است.

سوقندی امر به معروف و نهی از منکر را دارای مخاطان خاص دانست و گفت: امر به معروف یک نوع مخاطب و نهی از منکر مخاطب دیگری دارد و مخاطب امر به معروف عامه افراد هستند اما نهی از منکر مخاطبی دیگر و از جنس بی خردان و سفها هستند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر را باید بشناسیم و با شناخت کامل این فریضتین را اجرایی کنیم اذعان کرد:  امر به معروف و نهی از منکر باید تاثیرگذار باشد که در این راستا اگر در اجرای این فریضتین مخاطب را بشناسیم تاکثیر گذار خواهیم شد.

وی بر لزوم ترویج تذکر لسانی در جامعه نیز تاکید کرد و افزود: تذکر لسانی وظیفه ای عمومی است و در اجرای این امر نیز اگر مخاطب را بشناسیم و آگاهانه عمل کنیم مخاطبان در برابر آن مقابله و مقاومت نمی کنند و اگر مخاطب در برابر اجرای این فریضه مقاومت کرد و نپذیرفت باید بدانیم که مخاطب خود را نشناخته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان متذکر شد: اگر این فریضتین درست اجرا شود همه شیفته امر به معروف و نهی از منکر شده و یاران این فریضه نیز در جامعه افزایش می یابد. انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

captcha