آخرین دوره، بهترین رتبه!
کد خبر: 3707863
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

آخرین دوره، بهترین رتبه!

گروه فعالیت‌های قرآنی- پیشکسوت قرآنی استان مرکزی و دارنده رتبه برتر مسابقات بین‌المللی قرآن به مناسبت برگزاری این مسابقات، یادداشتی را در اختیار ایکنا قرار داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محتشم مؤمنی، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی به مناسبت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی استان تهران، یادداشتی را در اختیار ایکنا قرار داد.


آخرین دوره ، بهترین رتبه !

چند سالی بود که در مسابقات کشوری قرآن کریم و در رشته تفسیر شرکت می‌کردم. در طول این مدت اگر چه دست خالی از مسابقات برنمی‌گشتم ولی هیچوقت موفق به کسب رتبه اول کشوری که جواز حضور در مرحله ی بین‌المللی مسابقات بود نمی‌شدم و کم کم داشتم ناامید می‌شدم و به همین خاطر سال هشتاد و دو که دوباره قصد شرکت در مسابقات را نمودم با خودم گفتم : امسال دیگر سال آخر است هرچه شد شد، اگر اول نشدم دیگر شرکت نخواهم کرد و متعاقب این تصمیم برای ثبت‌نام به سازمان اوقاف استان رفتم و خود را برای مسابقات آماده کردم . طبق معمول چند سال اخیر در مرحله شهرستان و استان در رشته تفسیر رتبه نخست را کسب کرده و به عنوان نماینده استان مرکزی رفتم به مرحله کشوری که آن سال در تبریز برگزار می‌شد .
مسابقات در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شد که در مرحله کتبی اول شدم و پنجاه درصد راه را طی کردم . برای موفقیت در مرحله شفاهی دست به دامن امامزاده سلطان احمد(ع) در روستای هزاوه شدم که به تازگی آن را کشف کرده بودم(!) و از همان راه دور زیارتی و توسلی و سپس نذری کردم .
مرحله شفاهی فرا رسید . در قرعه کشی جزء نفرات آخر شدم و اجرای برنامه‌ام به بعدازظهر افتاد . در این مدت محفوظاتم را مرور کردم و با آقای محمودی که از زنجان آمده بود مأنوس شدم . بالاخره نوبت به من رسید و رفتم در جایگاه قرار گرفتم . سوال اول مفردات بود که به لطف خدا همه را پاسخ دادم . بعد نوبت رسید به سوالات ترجمه و تفسیر که در این بخش هم موفق بودم و بعد از پاسخگویی به سوالات از جایگاه پایین آمدم .
دوستان از اجرایم راضی بودند و تشویقم کردند ولی خودم کمی نگران بودم . به همین خاطر تا لحظه اعلام نتایج مدام راه می‌رفتم . نتایج را بعد از نماز مغرب و عشا اعلام کردند و به لطف خداوند متعال رتبه اول مسابقات قرآن کشوری را در رشته تفسیر کسب کردم و راهی مرحله بین‌المللی شدم که مهرماه همان سال در تهران برگزار شد و با عنایات پروردگار در آنجا هم رتبه نخست را در رشته تفسیر قرآن کریم کسب کردم و سربلند از مسابقات بیرون آمدم و پس از پنج دوره شرکت در مسابقات به هدف نهایی رسیدم .

انتهای پیام

captcha