200 مسجد و حسینیه در کهگیلویه در حال ساخت است
کد خبر: 3708102
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

200 مسجد و حسینیه در کهگیلویه در حال ساخت است

گروه معارف ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: 200 مسجد و حسینه در مناطق مختلف این شهرستان در حال احداث است.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله قبادپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه روز گذشته، دوم اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: 450 مسجد در سطح شهرستان وجود دارد که در 200 مسجد و حسینه عملیات ساخت و ساز در حال انجام است.
وی بیان کرد: ساخت و ساز مساجد با مشارکت مردم و خیرین انجام می‌شود.برای 200 مسجد این شهرستان در سال 95 و 96 سند تک برگ صادر شده است و صدور سند تک برگ برای دیگر مساجد در اولویت خواهد بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه بیان کرد: در سال 96 رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان در حوزه عمرانی، حقوقی و ثبتی به عنوان مدیر نمونه کشوری و استانی انتخاب شده است.
قبادپور ابرازکرد: کار گچ بری و نصب آینه در امام زاده نورالدین عباس بخش چاروسا انجام و به زودی ضریح این امام‌زاده نصب خواهد شد.
وی افزود: عملیات اجرایی در بقعه امام زاده عبدالله بی منجگان، امام زاده عباس کلات، امام زاده عبد الرحمان گچی، اجرای سقف امام زاده عبدالله روستای چارمه، ساخت زائر سرای امام زاده ناصرالدین دژکوه و دیگر امام زادگان در حال انجام است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه یکی از مهم ترین پروژه‌های اوقاف را ساخت اداره و زائرسرا در محوطه امام زاده آقامیر دانست و عنوان کرد: این طرح 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قبادپور اضافه کرد: اعتبار این طرح یک میلیاردو 640 میلیون ریال است که تاکنون 70 درصد مطالبات پیمانکار پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم نسبت به ترویج فرهنگ وقف همکاری لازم را انجام دهند.
یادآور می‌شود، شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه درای 450 مسجد و حسینه و 54 امام زاده جلیل القدر است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام

captcha