کرسی درس فقه الاخلاق در حوزه تشکیل شود
کد خبر: 3708192
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
حجت الاسلام فاطمی نیا:

کرسی درس فقه الاخلاق در حوزه تشکیل شود

گروه اجتماعی ــ حجت الاسلام فاطمی نیا بر استفاده از صحیفه سجادیه به عنوان منبع درس خارج به ویژه فقه الاخلاق تأکید کرد و خواستار ایجاد چنین کرسی های علمی در حوزه شد.

به گزارش ایکنا ازقم؛ حجت الاسلام فاطمی نیا دوم اردیبهشت در نشست علمی دلالت های فرهنگی سیاسی صحیفه سجادیه که عصر یکشنبه در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) پردیسان در زمینه ترویج صحیفه سجادیه گفت: در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) پردیسان هر چهارشنبه بحث حدیث خوانی با موضوع صحیفه سجادیه برگزار می شود.
مدیر مدرسه علمیه امام کاظم پردیسان(ع) ادامه داد: برخی از دعاهای صحیفه سجادیه را می توان در مناجات خوانی استفاده کرد و برای ترویج این گونه مناجات خوانی باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.
وی با بیان این که توجه حوزه به بحث حدیث خوانی قابل تقدیر است، تصریح کرد: پیشنهاد می شود دروس خارج حوزه علمیه به ویژه در مباحث فقه الاخلاق منبع درسی را صحیفه سجادیه قرار دهند که برخی افراد چنین کاری را انجام داده اند.
صحیفه سجادیه اقیانوسی از معارف است
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، حجت الاسلام قربانعلی صمدی استاد حوزه در ادامه این نشست صحیفه سجادیه را اقیانوسی از معارف دانست و گفت: خفقان موجود در دوران امام سجاد(ع) سبب شد که از دعا به عنوان ابزاری برای انتقال پیام و معارف استفاده شود.
وی با بیان این که مخاطب دعا خدای متعال است، ابرازکرد صحیفه سجادیه افزون بر کاربرد و کارایی که در زندگی فردی دارد، در سبک زندگی اجتماعی نیز می توان از آن بهره برد.
حجت الاسلام علی اکبر خدامیان عضو هیات مدیره انجمن حدیث حوزه نیز در این نشست علمی به تبیین نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: متاسفانه باید اذعان کنیم صحیفه سجادیه در متن زندگی و جامعه ما جایی ندارد.

انتهای پیام

captcha