تبیین شعار سال وظیفه شرعی و ملی مداحان است
کد خبر: 3708247
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

تبیین شعار سال وظیفه شرعی و ملی مداحان است

گروه اجتماعی- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مداحان در کنار ستایشگری اهل بیت (ع) وظیفه روشنگری مردم را نیز برعهده دارند، گفت: اطلاع‌رسانی و تبیین شعار سال وظیفه شرعی و ملی است.

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته 2  اردیبهشت  در دیدار با اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، با بیان اینکه مداحان و مدیحه‌سرایان نقش به سزایی در اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارند، گفت: اطلاع‌رسانی شعار سال وظیفه شرعی و ملی است که باید به آن نگاهی ویژه داشت.

وی افزود: هم وظیفه شرعی و هم وظیفه ملی ما است که پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم انتقال دهیم و با ایجاد تعصب به‌جای کالای ایرانی و به‌خصوص کالای استانی و شهرستانی که زیرمجموعه فرمایشات ایشان است، ترغیب کنیم.

امام‌جمعه شاهرود  با اشاره به اینکه این امر باعث می‌شود تا هم چرخه اقتصادی استان سمنان و منطقه به گردش درآید و هم تولیدکننده شاهرودی با جذب نیروی کار، برای پاسخ به تقاضای بازار و رفع مشکلات بیکاری اقدام کند لذا درنهایت تمام جامعه از این امر منتفع می‌شوند یاداور شد:  دین‌داری مردم و تقویت باورهای دینی، توصیه به نماز و توصیه به اخلاق و استفاده از مضامینی که در شئون مداحان است، رسالت‌هایی بر دوش این قشر تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعضاً دیده می‌شود که در بین بعضی از مداحان یک‌سو گرایی وجود دارد که متأسفانه این آفت مداحی است لذا این قشر باید با روشنگری سیاسی و بصیرت افزایی جلوی این آفت را بگیرد اذعان کرد:  باید در آموزش‌ها و کارگاه‌ها کنار آموزش مرثیه خوانی و مولودی خوانی نیز آموزش داده شود تا دچار آسیب‌های این حوزه نیز نشویم. انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

captcha