مراسم گرامیداشت آیت‌الله «شیخ احمد اهری» برگزار شد
کد خبر: 3708297
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

مراسم گرامیداشت آیت‌الله «شیخ احمد اهری» برگزار شد

گروه اجتاعی- همزمان با روز شهرستان اهر از مقام علمی آیت‌الله احمد آقا اهری که از اندیشمندان و عالمان بزرگ این منطقه بود، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با روز شهرستان اهر از مقام علمی آیت الله احمد آقا اهری که از اندیشمندان و عالمان بزرگ این منطقه بود، امروز با حضور جمعی از مسئولان تجلیل به عمل آمد.

مراسم گرامیداشت آیت‌الله العظمی «شیخ احمد اهری» برگزار شد

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در این مراسم با ذکر ویژگی‌های اخلاقی و معنوی این عالم فرزانه گفت: آیت الله احمد آقا اهری از اندیشمندان و عالمان برزگ دین بود که در طول حیات پربرکت خود منشاء خدمات ارزشمند در حوزه دینی بوده و تربیت صدها شاگرد از باقیات صالحات آن روحانی برجسته دینی است.

وی، گفت: ایشان از عالمان بزرگ استان و از استوانه های علمی و دینی بود که در حرکت‌های دینی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی همیشه پیشقدم بود.

حجت الاسلام رضوی بر نقش محوری آیت الله اهری اشاره کرد و گفت: این عالم دینی در همراهی با مبارزات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز پیشقدم بود و در تصویب لایحه انجمن های ولایتی ایالتی از پیشگامان مخالفت با این قانون شد.

وی بر ضرورت پاسداشت عالمان بزرگ دینی که در ترویج فرهنگ اسلامی پیشقدم و پیشتاز بودندتاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم و آثار و اندیشه های ارزشمند علما را به نسل جدید معرفی کنیم.

امام جمعه بستان آباد، اظهار کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به میدان آمده و می خواهد با کمرنگ کردن مسائل دینی و معنوی جوانان را نسبت به دین بی تفاوت کند.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر نیز در این جلسه معرفی خادمان راستین علوم دینی و زنده نگهداشتن یاد و نام آنها را برای آیندگان ضروری برشمرد و روز شهرستان را بهترین فرصت برای اینگونه برنامه ها ذکر کرد.

وی، در ادامه بر تداوم اینگونه برنامه ها به صورت سالانه تأکید کرد و گفت: تلاش خواهد شد همه ساله این سنت حسنه تداوم پیدا کند.

در پایان این مراسم از کتاب «آیت پارسایی» ( زندگینامه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ احمد آقا اهری ) تالیف حسین دوستی و همچنین بخش اول کتاب مروری بر زندگانی حاج سید صادق آل محمد، نماد علم، تقوا و شجاعت" تالیف حجت الاسلام سید نقی آل محمد رونمایی شد.

انتهای پیام 

captcha