توقف فعالیت خانه شهریاران در آغاز هفته جوان/ برنامه‌های هفته جوان به خودشان سپرده شد
کد خبر: 3708351
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

توقف فعالیت خانه شهریاران در آغاز هفته جوان/ برنامه‌های هفته جوان به خودشان سپرده شد

گروه جامعه ــ مدیرعامل خانه شهریاران جوان با بیان اینکه فعالیت خانه شهریاران جوان برای اصلاح در ساختار، بازنگری فعالیت‌ها و حضور گسترده‌تر جوانان در برنامه‌های کلان شهری به صورت موقت متوقف شده است، از سپردن برنامه‌های هفته جوان به خود آنان خبر داد‌.

توقف فعالیت خانه شهریاران در آغاز هفته جوان/ برنامه‌ها هفته جوان به خودشان سپرده شد
 

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست صمیمی برنامه‌های هفته جوان با حضور محمد ابویی، مدیرعامل خانه شهریاران جوان به همراه جمعی از جوانان و اعضای خانه شهریاران جوان امروز، سوم اردیبهشت‌ماه، در ساختمان مرکزی این خانه برگزار شد.

 محمد ابویی، مدیرعامل خانه شهریاران جوان در ابتدای این نشست با اشاره به تاریخچه خانه شهریاران گفت: این نهاد با طرح ایده اولیه تأسیس مجموعه‌ای فرهنگی، هنری و اجتماعی با محوریت جلب مشارکت فراگیر داوطلبانه جوانان و به منظور بهره‌گیری از پتانسیل شهروندان جوان در اداره بهتر شهر و ترویج فعالیت‌های داوطلبانه در میان جوانان ساکن در شهر تهران در کنار تلاش برای ارتقاء و توانمندسازی آنان از سال ۱۳۸۵ هسته اولیه خود را شکل داد.

 وی افزود:علاقه جوانان تهرانی برای عضویت در خانه شهریاران جوان و تلاش برای محقق شدن آرمان‌های فرهنگی و شهری در این مجموعه در خور توجه بود، چرا که این نیرو‌ها با توجه به علایق، توان و محل سکونت بر مبنای تلاش خود جوش سازماندهی شده و در دفاتر منطقه‌ای و ستاد مرکزی خانه مشغول به کار شدند و در مدت ۱۰ سال اقدامات بزرگی را انجام دادند. در این مدت ارتباطات خوبی بین جوانان و مدیران شهری برقرار شد و فرصت‌های بسیاری برای نظارت و مشارکت جوانان در قالب مشاوران جوان در چند سال اخیر فراهم شد.

 مدیرعامل خانه شهریاران ‌تأکید کرد: شما شهریاران باید قدر خانه خود را بدانید و برای موفقیت آن تلاش کنید؛ خانه شهریاران خانه‌ای است که حق شما جوانان است و فرصتی ایجاد کرده است که بخش کوچکی از جوانان شهر متعلق به شهر شوند‌؛ امروز ۱۰ سال از تأسیس خانه شهریاران جوان می‌گذرد و امیدوارم این ساختار فیزکی در دل همه شما جا افتاده باشد و روزی ۲۰ سالگی شهریار بودن خود را جشن بگیرید، فارق از اینکه این ساختمان باشد و یا نباشد.

 حق جوانان بر شهر و حق شهر بر جوانان

وی با بیان اینکه ‌همه ما باید شهریارانی باقی بمانیم، اظهار کرد: شهریارانی یعنی اینکه همه ما دغدغه فعالیت و کار ‌در این حوزه را داشته باشیم. امسال همه اتفاقات هفته جوان را با کمک خود شما جوانان و با دستان خالی و دل‌های پر از محبت شما رقم می‌زنیم و به یکدیگر تبریک می‌گوییم. همه تلاش می‌کنیم تا فرصتی ایجاد شود تا مطالبات جوانان با مسئولین شهری برای اینکه این زیرساخت را در اختیار جوانان بگذارند، فراهم شود. بر این اساس هفته جوان را با شعار حق جوانان بر شهر و حق شهر بر جوانان و همچنین جوان و آینده‌ای که از شهر می‌خواهد، آغاز می‌کنیم.

‌‌ابویی گفت: شهریاران این فرصت را ایجاد کرد تا تعداد قابل توجهی از جوانان گرد هم جمع شوند تا خودمان برای خودمان احترام و ارج قائل شویم. هفته جوان دست خود شما جوانان است و ما هم در کنارتان هستیم و هرکسی که می‌تواند در حد توانایی و قدرتش از این فرصت استفاده کند و هفته جوان و برنامه‌های آن را به دست بگیرد و در مسائل و دغدغه‌های جوانان، باور‌ها، نیازمندی‌ها، درد‌ها و اقدامات مسئولین در این حوزه سخن بگوید.

‌بنا بر گزارش خبرنگار ایکنا، مدیرعامل خانه شهریاران جوان با بیان اینکه امروز نقش جوانان و دانشجویان و فرصت‌ حضور در فعالیت‌ها برای آن‌ها فراهم نمی‌شود، ادامه داد: امروز در جامعه چالش آسیب‌های اجتماعی حوزه جوانان را داریم و مسئولین از بیان این آسیب‌ها خودداری می‌کنند؛ درحالی که این  آسیب‌ها به مشکلات روانی و بی‌هویتی جوانان تبدیل می‌شوند؛ درصورتی که جوانان ما بهترین جوانان در عرصه‌های مختلف و انقلاب اسلامی هستند.

سرمایه اجتماعی جوانان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است

ابویی گفت: ۴۰سال از انقلاب اسلامی گذشته است و سرمایه اجتماعی جوانان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است و تنها کسی که بیشترین دغدغه را در این حوزه دارد مقام معظم رهبری است. چهل سال دوم متعلق به شما جوانان است و شما جوانان سکان‌داران آینده این انقلاب هستید.

وی بیان کرد: امروز در کنار سهمی که جوانان از حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌خواهند، به دنبال نقش خود و حضور در این میدان‌ها هستند، لذا باید حلقه‌های جوانان باز و فراگیر شود و به یک قالب و گروه خاص محدود نشود؛ جوانان ما توانمند هستند و به نظام وانقلاب و کشورشان عرق دارند. امروز مسئله جوان ما دیده شدن، اشتغال، هویت و امثال این است. اگر فرصت کار کردن به جوانان در این موضوعات داده شود، سایر موضوعات جوانان نیز حل می‌شود.

در ادامه این نشست صمیمی گفت‌وگویی بین جوانان و مدیرعامل خانه شهریاران جوانان در حوزه مطالبات آن‌ها برگزار شد. در بخشی از این گفت‌و‌گو جوانان به مطالبات خود از جمله عدم حمایت از فعالیت‌های هنری و فرهنگی آنان توسط مسئولان، نبود امکانات، عدم اطمینان به آن‌ها برای حضور در عرصه‌های مدیریتی، سانسور مطالباتشان و همچنین سنگ‌اندازی در مقابل کار‌های آنها و ندادن فرصت برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کردند.

به گزارش ایکنا، ابویی در پایان گفت: طی تصمیمات مدیریتی برای اصلاح در ساختار، بازنگری فعالیت‌ها و حضور گسترده‌تر جوانان در برنامه‌های کلان شهری فعالیت خانه شهریاران به صورت موقت از امروز، سوم اردیبهشت‌ماه، متوقف می‌شود. باید بدانیم امروز جوانان ما از دانش و بینش بزرگتر‌ها عبور کردند و اگر اینگونه درست عمل نکنیم روزی می‌رسد که جوانان از ما عبور می‌کنند و این جنس عبور جنس خوبی نیست.

captcha