مراسم احیای شب نیمه شعبان؛ در مساجد همدان
کد خبر: 3708386
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

مراسم احیای شب نیمه شعبان؛ در مساجد همدان

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، از برگزاری جشن‌های باشکوه نیمه شعبان در سطح مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی این استان خبر داد و گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد همدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از شبستان، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه جشن‌های امسال بیشتر با محوریت شورای فرهنگی محلات است، گفت: حدود ۴۰۰ گفتمان دینی در سطح مساجد، محلات هدف طرح سلامت اجتماعی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس برگزارمی‌شود.
وی با بیان اینکه امسال نیز مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می شود، افزود: این مراسم معنوی و پرفیض امسال در مساجد محوری و شاخص برگزار و مراسم احیا نیز از ساعت 23 آغاز و تا اذان صبح ادامه می یابد.
وی اعزام مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهرستان جهت نشر و تبیین آموزه های دینی، حمایت از برگزاری مراسم جشن و سرور در مساجد، هیئات مذهبی، موسسات و خانه های قرآنی و کانون های فرهنگی و تبلیغی و برپائی ایستگاه های صلواتی در معابر و میادین اصلی شهرستان را از دیگر برنامه های این اداره برشمرد.
وی تبیین مسئله انتظار و مهدویت و برطرف کردن شبهات فکری در این زمینه را مهمترین وظیفه مبلغان در این ایام عنوان کرد و افزود: مشارکت در برگزاری جشن های نیمه شعبان، برپایی نماز جماعت و سخنرانی در مساجد و محافل و اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر فعالیت های این مبلغان است.
حجت‌الاسلام دشتکی بصیرت افزایی مردم و ترویج فرهنگ مهدویت را از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha