نشست ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد
کد خبر: 3708453
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

نشست ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

نشست ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد گروه اجتماعی- نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان با حضور معاون استان‌های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، در سنندج برگزار شد .

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان با تشکر از حضور اعضای ستاد کشوری در استان، فعالیت های کمیته همکاری در استان به ویژه در گفتمانهای دینی را مطلوب دانست و اظهار کرد : با مشارکت اعضای کمیته ، برنامه های کمیته در سطح استان پیگیری و انجام می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود و ضرورت توجه به مقوله آموزش و پرورش و تاثیر گذاری اقدامات در مسایل تربیتی نسل نوجوان ،تصریح کرد : در صورت انجام اقدامات فرهنگی و مشارکت دانش آموزان در این راستا می توان سبک زندگی نظیر آموزش قوانین و فرهنگ مصرف و... را از طریق آموزش دانش‌آموزان به خانواده ها منتقل کرد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اختصاص اعتبارات فرهنگی برای پیگیری برنامه‌های تربیتی، دینی و مسایل پرورشی دانش آموزان ، جلب مشارکت معنوی، فکری و مالی استان در پیگیری برنامه‌های کمیته را یک ضرورت دانست.
وی بی‌توجهی به امر آموزش و پرورش را غیر قابل توجیه دانست و با تأکید بر ضرورت پرداختن به مسایل تربیتی و ارزشی در کنار آموزش علوم، افزود: علم بدون تربیت و ترکیه ارزشی ندارد.
وی اقدامات صورت گرفته در استان را قابل قبول دانست و خواستار حمایت مالی ستاد از فعالیت استان‌ها شد.
رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این نشست با تشکر از حضور اعضای دفتر همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در استان گفت: همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه های علمیه موجب تاثیر گذاری در برنامه های تربیتی و در نهایت در فعالیت مدارس خواهد شد.
وی با ارایه گزارشی از فعالیت های استان در قالب اقدامات مشترک و همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، از حمایت معنوی و مساعدت مالی دفتر و همکاری اعضای کمیته در اجرای برنامه‌های مشترک تقدیر کرد.
در پایان حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گزارشی از اقدامات و برنامه های کمیته همکاری‌های استان ارایه کرد و اعضای کمیته نیز فعالیت های حوزه مربوطه در اجرای برنامه‌های مشترک را تشریح کردند.
انتهای پیام

captcha