مردم بنیاد حوزه دیانت فرهنگ و هنر است
کد خبر: 3708505
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶

مردم بنیاد حوزه دیانت فرهنگ و هنر است

گروه اجتماعی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردم را بنیاد حوزه دیانت فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: البته این به معنای رفع مسئولیت از دولت‌ها نیست بلکه در عین اینکه دولت‌ها هستند، در سرمایه گذاری در حوزه دینی مردم نباید غافل شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان آذرشهر، مردم را بنیاد حوزه دیانت فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: البته این به معنای رفع مسوولیت از دولت ها نیست بلکه در عین اینکه دولت ها هستند، در سرمایه گذاری در حوزه دینی مردم نباید غافل شد.

وی اضافه کرد: باید وجه مردمی بودن حوزه دین فرهنگ، هنر و ادب محفوظ بماند و به طور حتم دولت دین مدار نیز نسبت به این حوزه‌ها بی مسئولیت نیست.

صالحی، افزود: اگر بخواهیم امید اجتماعی را افزایش دهیم، این امید را با یاس آفرینی نسبت به دولت نمی توان ایجاد کرد، به خصوص در شرایطی حاضر کسانی سرکار آمده‌اند که غیرقابل پیش بینی اند و ترامپ نه تنها برای کشورهای اروپایی بلکه حتی برای دولتمردان امریکایی هم غیرقابل پیش بینی است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: فضای جهانی و منطقه‌ای با مخاطره مواجه است و نگاهی که رهبری به دولتمردان تزریق کرده اند این است که ما باید امید اجتماعی را بالا ببریم و فضای انسجام را بیش از گذشته در کشور توسعه دهیم و در کنار هم قرار بگیریم.

 وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های شهرستان آذرشهر در حوزه های مختلف بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: فعالیت بیش از ٥٠٠ کارخانه فعال با دهها هزار نفر کارگر ثابت و غیرثابت فرصت بزرگ صنعتی و تولیدی است که در این مقطع حساس و در سال های اخیر بحث اقتصاد مدنظر مقام معظم رهبری در نامگذاری های سال بوده است، بنابراین می توان گفت که ظرفیت صنعتی این شهرستان فرصتی ملی است نه صرفا استانی.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی آذرشهر افزود: دولت با تمام تلاش خود می کوشد تا شرایط اقتصادی کشور را بهتر کرده و برای توسعه کشور فرصت سازی کند.

صالحی با بیان اینکه دولت یازدهم ١٠٠ میلیارد دلار منابع ارزی کمتری نسبت به دولت دهم دریافت کرده است، تاکید کرد: در سال ٩١ فضای رشد کشور فضای منفی بیش از هفت درصد بود اما در سال ٩٥ این میزان با ترکیب منابع نفتی به بالای ١١ درصد رسید که اتفاق بزرگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت یازدهم تورم ٣٤ درصدی سال ٩١ را ، در سال ٩٥ به نرخ تک رقمی تبدیل کرد که کار راحتی نبود.

وی با تاکید بر تلاش دولت تدبیر و امید در پایین نگه داشتن نرخ تورم افزود:این به معنای این است که دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور رو به رشد باشد ،علی رغم اینکه هزینه های جاری کشور رو به افزایش است اما در عین حال مسیر رشد و توسعه طی می شود.

انتهای پیام

captcha