تعلیم و تربیت اثرگذارترین عامل شکل‌گیری زندگی انسان‌هاست
کد خبر: 3708593
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

تعلیم و تربیت اثرگذارترین عامل شکل‌گیری زندگی انسان‌هاست

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: تعلیم و تربیت مهم‌ترین و اثرگذارترین عامل شکل گیری زندگی انسان‌ها است.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به هدف غایی تربیت اسلامی، اظهار کرد: پرورش انسان مقرب الهی است که شاکله دینی در وجود او به طور کامل شکل بگیرد و رفتارهای دینی ریشه‌دار از او سربزند.
وی افزود: خداوند انسان را برای این آفرید که او به وسیله تربیت صحیح، کمال یابد و زمینه را برای بروز و ظهوراستعدادهای فطری آدمی فراهم ‌کند و او را بالنده‌تر و کمال ‌یافته‌تر ‌سازد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران با بیان اینکه ورود به عرصه تربیت اسلامی به اصول و قواعد ویژه نیاز دارد، اضافه کرد: تعلیم و تربیت در بین مجموعه اموری که زندگی آدمی را شکل می‌دهد، مهمترین و اثرگذارترین عامل است و باید با استعدادهای عالی فطری هماهنگ باشد.
حجت‌الاسلام ملکوتی یادآور شد: هر چقدر بنده راه را گم کند باز خداوند طالب هدایت و تربیت اوست، مربیان و معلمانی که از مکتب اسلام تأثیر اساسی گرفته باشند به طور نسبی از همین صفت مطلق الهی باید بهره‌مند شده باشند مربی اسلامی از تلاش برای ساختن و تأثیرگذاری بر روح و روان متربی لذت می‌برد واین کار را عبادت تلقی می‌کند.
انتهای پیام

captcha