رعایت نظافت و آراستگی از وظایف مشترک زوجین در زندگی مشترک است
کد خبر: 3708599
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

رعایت نظافت و آراستگی از وظایف مشترک زوجین در زندگی مشترک است

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: رعایت نظافت و آراستگی از وظایف مشترک زوجین نسبت به خود و دیگران است که به دلیل اهمیت آن در آموزه های وحیانی مورد توجه قرار گرفته است.

مصطفی کافی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به موضوع احترام به همسر و تکریم شخصیت او در دین اسلام، افزود: رعایت احترام و حفظ شخصیت همسر و خانواده او از مصادیق حسن معاشرت است.
وی ادامه داد: دوست داشتن شخصیت و نیاز به حفظ شخصیت توسط دیگران از نیازهای همه انسانهاست و تاکید آموزه های دینی و اصول تربیتی دین اسلام برحفظ شخصیت دیگران در راستای پاسخ گویی به این نیاز و حفظ کرامت ذاتی انسان است.
کافی تصریح کرد: زن از نظر اسلام، مهمان محترمی است که از جنبه احترام، مهمان است، از جهت دخالت در امور زندگی، شریک شوهر می‌شود و از نظر امور داخل، مدیر و سرپرست خانواده است و هنگامی هم که بچه‌دار شود، مادر خانواده و مادر اجتماع می‌شود. پس بر مرد مسلمان است که پیش از ازدواج کمی تأمل کند و بپذیرد که وظیفه سنگینی بر دوش او گذاشته می‌شود چراکه دین گاهی همسرش را امانت خدا معرفی می‌کند و گاهی مهمان صاحب اختیاری که باید احترامش کرد و از خطایش گذشت و با او سازش کرد .
وی ادامه داد: در روایات رسیده از بزرگان دین، زنی که احترام شوهر را نگه دارد و او را اذیت نمی کند زن خوشبخت و سعادتمند معرفی گردیده است .
کافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زینت و آراستگی افزود: رعایت نظافت و آراستگی از دیگر وظایف مشترک زوجین نسبت به دیگران است که به دلیل اهمیت آن درآموزه های وحیانی مورد توجه قرار گرفته است .
انتهای پیام

captcha