دانش آموزان، ریشه های جامعه هستند
کد خبر: 3708637
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

دانش آموزان، ریشه های جامعه هستند

گروه اجتماعی - مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت : دانش آموزان ریشه های جامعه هستند.

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش ماکو در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی، از بازدید شورای اداری شهرستان ماکو از مدارس منطقه مرزی بورالان ماکو خبر داد و گفت : نظام آموزشی ما باید روز به روز به استانداردهای روز نزدیک شود، مسائل پرورشی و شخصیتی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و درجهت تقویت تربیت درونی و خودسازی این قشر آینده‌ساز کشور برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : در این دیدار مقرر گردید بخشدار مرکزی به تعداد ۵۰ دانش آموز لباس و جوایز اهدا کند که هدف از این کار ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان است.

وی بر لزوم ایجاد فضایی مفرح برای دانش آموزان در جهت تحقق اهداف کلان آموزشی اشاره کرد و ادامه داد : رئیس بنیاد مسکن شهرستان هزینه رنگ آمیزی کلی مدرسه انصار قزل ارخ و رئیس امور عشایر نیز رنگ آمیزی مدرسه روستای ذلکه سفلی را عهده دار شدند که این امر سببساز ایجاد انگیزه ای نو در دانش آموزان در راستای ادامه تحصیل آنها خواهد شد.

باباپور بر لزوم برخورداری مدارس روستایی و شهری از امکانات پیشرفته و بروز آموزشی، تاکید کرد و این کار را امری مهم در یادگیری صحیح دانش آموزان عنوان نمود.

وی تصریح کرد : در این راستا،طی دیدار اعضای شورای اداری با دانش آموزان مستقر در روستاهای مرزی مقرر گردید، اداره مخابرات به مدرسه ذلکه علیا، دیتا پروژکتور و همچنین برای ده روستا و مدارس به صورت وای فای امکان اتصال به اتوماسیون اداری از سوی اداره مخابرات فراهم کند.

مدیر آموزش و پرورش ماکو، تقدم پرورش بر آموزش را یکی از رسالتهای این سازمان در امر تربیت و تعلیم عنوان کرد و اظهار کرد : طی بازدید صورت گرفته رویت شد که آموزش صحیح در مدارس روستایی هیچ مشکلی ندارد و به قوت خود پیگیری میشود.

باباپور داشتن جامعه سالم را در گرو داشتن مدارس خوب عنوان کرد و گفت : دانش آموزان ریشه های جامعه هستند و اگر رسیدگی و ارتقا علم و توانایی در وجود آنها شکوفه کند جامعه پویا در انتظار ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه پرورش دانش آموزان یک کار مستمر و تدریجی است، تصریح کرد: باید در طول سال تحصیلی با وجود امکانات خارج مدرسه‌ای و درون مدرسه‌ای، با همیاری اولیا این امر تحقق یابد.

مدیر آموزش و پرورش ماکو با بیان اینکه امروز سیاست دولت در آموزش و پرورش، مهارتی کردن دانش آموزان است، خاطرنشان کرد : دانش‌آموزان باید در آینده هم مشکل اشتغال نداشته و هم مهارت‌های لازم جهت انجام کار را داشته باشند. 

وی به نقش مدیران در بهبود وضعیت آموزشی مدارس اشاره کرد و افزود : یک مدیر باید بتواند در مدرسه خود برای دانش‌آموزان تدریس، تصویر، مباحثه و احساس خوب ایجاد کند.

انتهای پیام

captcha