ایجاد حلقه‌های قرآنی برای دفاع از مظلومان/ پذیرای ارائه نقاط ضعف و قوت آئین‌نامه نخبگان قرآنی هستیم
کد خبر: 3708760
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
افتخاری بیان کرد:

ایجاد حلقه‌های قرآنی برای دفاع از مظلومان/ پذیرای ارائه نقاط ضعف و قوت آئین‌نامه نخبگان قرآنی هستیم

گروه مسابقات ــ افتخاری در فینال دومین مسابقات بین المللی قرآن بانوان با اشاره به اینکه بانوان باید بر اساس آیات نورانی قرآن از مظلوم دفاع کرده و پرچم بصیرت بخشی را به جوامع بشری را در دست داشته باشند، اظهار کرد: مسابقات بهانه‌ خوبی برای گردهمایی دوستان و چهره های قرآنی است.

ایجاد حلقه‌های قرآنی برای دفاع از مظلومان

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرحله فینال دومین مسابقات بین المللی قرآن بانوان امروز، 4 اردیبهشت ماه با حضور شش فینالیست در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل ارم تهران برگزار شد. این مراسم با تلاوت پرنیان عصابخش، قاری جوان و رتبه‌آور کشورمان آغاز و در ادامه با سخنرانی لاله افتخاری، فعال قرآنی ادامه یافت.

افتخاری با تبریک اعیاد شعبانیه و اظهار خرسندی از اینکه در جمع بانوان قرآنی است با بیان فرازی از صلوات شعبانیه، اظهار کرد: این صلوات به ما یاد می‌دهد که چگونه به پیامبر(ص) و خاندان ایشان متوسل شویم و قدردان مواهب الهی باشیم.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه زیاده‌روی و عقب افتادن از اهل بیت(ع) هر دو زیانبار است، اظهار کرد: در حال حاضر که شبکه‌های مجازی همچون گردابی مردم را در خود فرو برده و سرگردان کرده است باید به حدیث ثقلین که همان قرآن و عترت است تمسک جوییم و در کشتی نجات اهل بیت(ع) وارد شویم.

وی با بیان اینکه کسی که داخل کشتی نجات شود، رهایی می‌یابد، افزود: برخی‌ها به اسم اسلام در رفتارشان زیاده‌روی یا کم‌روی دارند که داعش نیز با افراطی‌گری در اعمالش موجب ایجاد رعب و وحشت در میان مردمان شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زیاده‌روی و کم‌روی در رفتار موجب می‌شود تا اثرات بدی بر افراد داشته باشد، گفت: از پیامبر(ص) و خاندان ایشان در این ماه مبارک خواستاریم تا بدون توجه به نواقص رفتاریمان، ما را سوار کشتی نجات خود کنند.

رئیس اسبق فراکسیون قرآن و عترت(ع) در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقصد همه ما از حفظ و دیگر فعالیت های قرآنی این است که جامعه با قرآن مأنوس شود و همچون عرصه های هنری و ورزشی برای فعالیت های این ساحت مقدس نیز شور و شوق جامعه را در بر بگیرد، لذا اگر حضور شما نباشد این شور و نشاط هم نخواهد بود.

افتخاری در ادامه با قدردانی از رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و خانم فرزانه به خاطر حمایت‌های خوبشان از این رویداد قرآنی اظهار کرد: مسابقات قرآن ویترین کاری و بهانه‌ای است برای گرد هم آمدن قرآن‌دوستان و چه خوب است از این فرصت به دست آمده کمال استفاده را برده و برای وحدت هر چه بیشتر قرآنیان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان یک خادم قرآن چندین سال است تلاش کرده و توانستیم با حمایت برخی دوستان مسابقات بانوان در سطح بین‌المللی را برگزار کنیم، افزود: امیدواریم در سال‌های آتی بخش طلاب و دانشجویان و رشته‌های پژوهشی و هنری نیز به مسابقات بانوان اضافه شود.

فعال قرآنی کشورمان با بیان اینکه حضور مدعوین قرآنی مشوقی برای قاریان است، اظهار کرد: اگر این حضور و استقبال قرآنیان از مسابقات قرآن وجود نداشته باشد، این مسابقات هیچ رونقی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: قرآن محور وحدت ما مسلمانان است و این موضوع در مسابقات و حضور بانوان قرآنی از کشورها و ملیت‌های مختلف در مسابقات نشان از آن دارد که همگی حول یک محور که قرآن است گردهم آمده‌ایم.

افتخاری درباره برکات برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، بیان کرد: حضور نمایندگان کشورهای مختلف فارغ از تفاوت های قومیتی، نژادی، زبانی و ... در این رقابت ها آغازی است برای تبادل نظر و ایجاد حلقه قرآنیان تا در پرتوی آن در طول سال هم موضع گیری قرآنی علیه استکبار و حرکاتی که هویت و عفت و کرامت زن مسلمان را زیر سوال می برد، داشته باشیم و از حقوق همه مظلومان به ویژه زنان دفاع کنیم.

این فعال قرآنی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر در کشور یمن، فلسطین، عراق، میانمار و افغانستان به چشم می‌خورد و بیشترین آسیب را بانوان متحمل می‌شوند، اظهار کرد: بانوان ما باید بر اساس آیات نورانی قرآن از مظلوم دفاع کرده و پرچم بصیرت بخشی را به جوامع بشری را در دست داشته باشند تا با قرآنی کردن جامعه خود بتوانند دنیا را گلستان کنند

در ادامه افتخاری از میزان تأثیر حمایت های مالی بر فضاسازی قرآنی در جامعه بانوان و زمینه سازی برای فعالیت های اثرگذار قرآنی اظهار کرد: در اینجا می توان گفت مسائل مالی و اقتصادی به نوعی هم اثر دارد هم ندارد به این صورت که بانوان قرآنی که خود با آیات الهی مأنوس هستند خیلی خوب می‌دادنند اگر ما قرآن را به عنوان کتاب خدا قبول داریم، پس نباید از موهبت‌های الهی ناامید شویم.

وی افزود: اگر هر کدام از ما در راه قرآن قدمی برمی‌داریم، بدانیم که این لطف خداوند است که ما را در این راه قرار داده و وظیفه و منتی است که قرآن بر سر ما گذاشته است.

افتخاری در ادامه با اشاره به موضوع اهمیت حمایت از نخبگان و مسابقات قرآن بیان کرد: بنده به عنوان یکی از اعضای شورای تخصصی پژوهشی های قرآنی وزارت علوم بارها این پیشنهاد را مطرح کرده ام که از توانمندی بانوان قرآنی در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه ها استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نخبگان قرآنی می‌خواهیم آئین نامه نخبگان را مطالعه کنند و اگر کمی و کاستی در آن است را به ما بگویند.

در ادامه و پس از سخنرانی لاله افتخاری، فعال قرآنی متسابقین مرحله فینال به اجرای برنامه پرداختند و به نوبت در جایگاه قرار گرفته و قرعه مربوط را اجرا کردند. که در این میان نماینده ایران خیلی خوب به ارائه محفوظاتش پرداخت و در کل اجرای خوبی داشت.

از دیگر برنامه های مرحله فینال دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان اجرای تواشیح از سوی گروه صهبا از تهران بود که با نوایی خوش حاضران در سالن مسابقات را به فیض رساند و در ادامه صابر خراسانی شاعر دینی کشورمان به شعرخوانی پرداخت و با نوایی خوش سکوتی بهت آور بر سالن حاکم کرد.

 انتهای پیام

captcha