بدرقه «ارم» از بانوان قرآنی/ شعر‌خوانی «صابر خراسانی» در فینال رقابت‌ها
کد خبر: 3708960
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

بدرقه «ارم» از بانوان قرآنی/ شعر‌خوانی «صابر خراسانی» در فینال رقابت‌ها

گروه مسابقات ــ هتل ارم که چند روزی میزبان بانوان قرآنی بود روز گذشته، آنها را بدرقه و برنامه‌های پایانی خود را ارائه کرد.

بدرقه «ارم» از بانوان قرآنی/ شعر‌خوانی «صابر خراسانی» در فینال رقابت‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این روزها و همزمان با فصل بهار، نوای قرآنی در شهر تهران به گوش می‌رسد، نوایی که اگر جان سپاری به آن جانت تازه می‌شود و حالت خوب. از هر قشر و سن و مذهبی که باشی، زمانی که در جایی آیات قرآن زمزمه می‌شود ناخودآگاه محو آن می‌شوی.
آری این روزها تهران، پایتخت ایران زمین حال و هوای دیگری دارد، مصلی امام خمینی(ره) و هتل بزرگ ارم میزبان قرآنیانی از سراسر این کره خاکی هستند تا رقابتی قرآنی آن هم از جنس وحدت را رقم بزنند.
مصلی میزبانی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش آقایان را برعهده دارد و هتل ارم میزبان بانوان قرآنی جهان در دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن را عهده‌دار است و شهر مذهبی قم نیز میزبان مسابقات قرآن طلاب. مسابقاتی که چندین ماه و با حضور مسئولانی از جامعه قرآنی برای آن برنامه‌ریزی کردند تا به نحو احسن و درخور قرآن برگزار شود.
در این میان بنابر حیطه کاریم هم سری به مصلی امام خمینی(ره) محل برگزاری سی و پنجیمن دوره مسابقات بین المللی قرآن زدم و حال وهوای آنجا را با جان و دل درک کردم و هم به هتل بزرگ ارم محل برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان رفتم و از نزدیک شور و هیجان بانوان و قرآن‌دوستان را حس کردم.
با توجه به اینکه امسال دومین سال است که مسابقات بین‌المللی بانوان برگزار می‌شود بنا را بر آن داشتم تا گزارشی از فضای مسابقات و حال و هوای بانوان قرآنی در این روزها به نگارش درآورم.
ساعاتی قبل از برگزاری رقابت‌های دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان، هتل ارم پذیرای بانوانی از هر قشر و سن و مذهبی است، در ابتدای ورود به محل برگزاری این دوره از مسابقات چشمت به چادری بزرگ که برای برپایی بازاچه‌ای با حال وهوای قرآنی تعبیه شده است، می‌خورد. نکته قابل توجه این است که در بدو ورود به این چادر میزهایی چیده و افرادی با روی خوش و لبخندی دلنشین با شیرینی و شربت پذیرای بانوان قرآنی هستند.
بعد از اینکه گلویی تازه می‌کنی و قصد حضور در سالن را داری از کنار غرفه‌هایی با محتواهای قرآنی از جمله غرفه(شهدای قرآنی، هپخانه قرآنی، محصولات حجاب، مهدکودک و ...) عبور می‌کنی. غرفه‌هایی که هر کدام حرفی برای گفتن دارند. غرفه عفاف و حجاب، محصولاتی چون چادر، مقنعه، ساق دست و ... را به عرضه می‌رساند و شاید بتوان گفت بانوان بیشترین مکث را در این غرفه دارند.

بدرقه «ارم» از بانوان قرآنی/ شعر‌خوانی «صابر خراسانی» در فینال رقابت‌ها
از دیگر غرفه‌هایی که در نظر گرفته شده می‌توان به غرفه شهدای قرآنی نام برد، غرفه‌ای که با بنرهایی از شهدای قرآنی چون (محسن حاجی‌حسنی کارگر، حسن دانش، امین باوی و دیگر شهدا) مزین شده است، بنرهایی که علاوه بر تصویری از این شهدا گوشی‌ای از زندگینامه و فعالیت‌‌های قرآنی آنها نیز در آن به چشم می‌خورد. نکته‌ جالبی که در این غرفه جلب توجه می‌‌کند این است که از مادرانی که به همراه فرزندانشان برای پیگیری این مسابقات آمده‌ بودند، پس از دیدن غرفه شهدای قرآنی چندین سوال از آنها می‌شد و اگر پاسخ درست می‌دادند جوایزی را به کودکان آن‌‌ها می‌دادند.
غرفه مهد کودک از دیگر غرفه‌هایی است که بنا بر ماهیتی که دارد کودکان زیادی را جذب کرده بود، کودکانی که با اشتقیال مثال‌زدنی به صف ایستاده تا به نوبت سوره‌ای از قرآن را تلاوت و جوایزی قرآنی دریافت کنند.
پس از بازدید از این غرفه‌ها و پذیرایی راهی سالن مسابقات می‌شویم، بعد از عبور از گیت‌‌هایی که برای بازرسی تعبیه شده از پله‌ها بالا رفته و به محل برگزاری رقابت‌ها می‌رویم، از نکاتی که همین جا باید به آن اشاره کرد، گله‌ای است که برخی از بانوان پا به سن گذاشته از نبود آسانسور داشتند البته پر بیراه هم نمی‌گفتند، چون با‌نوانی بودند که توان از پله بالا رفتن را نداشتند ولی به خاطر عرقی که به قرآن و آیات آن داشتند با تمام وجود سختی را به جان می‌خریدند و خود را به سالن می‌رسانند.
در بدو ورود به سالن بانوانی که عهده‌دار نظم و انضباط سالن بودند با روی خوش میهمانان را راهنمایی و در جایگاه می‌نشاندند. کم کم سالن مسابقات پر می‌شود از بانوانی که از هر گوشه ایران برای حضور در این مسابقات آمده‌ بودند.
چند روزی که این مسابقان به میزبانی هتل برزگ ارم در حال برگزاری بود، مسئولیتی بس سنگین برعهده مسئولان برقراری نظم سالن بود، چون بانوان به همراه فرزندانشان آمده بودند تا از این حال و هوای قرآنی بهره کامل را ببرند. یکی از نکات قابل توجه این بود که زمانی که متسابقان در حال اجرای برنامه بودند اجازه ورود به کسی داده نمی‌شد تا تمرکز آن ها برهم نخورد.
بحمدالله رقابت‌ها به خوبی برگزار و نمایندگان اجراهای خود را ارائه کردند و روز گذشته، 4 اردیبهشت‌ماه ‌فینال این دوره از مسابقات بود با حضور لاله افتخاری، ‌فعال قرآنی کشورمان، فینالیست‌ها، بانوان قرآنی و قرآن‌دوستان از استان‌های مختلفی چون دماوند، اصفهان، شاهرود و ... برگزار شد.

بدرقه «ارم» از بانوان قرآنی/ شعر‌خوانی «صابر خراسانی» در فینال رقابت‌ها
فینال دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان با برنامه‌های متنوعی همراه بود. پس از تلاوت و اجرا برنامه توسط فینالیست‌ها گروه همخوانی صهبا از تهران به ارائه برنامه پرداختند و با نوای قرآنی خود حاضران را فیض رساندند و در ادامه صابر خراسانی، شاعر دینی کشورمان با حضور در جمع بانوان قرآنی با شعرخوانی خود سکوتی بهت‌آور در سالن حاکم کرد.
این گونه بود که پرونده دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان هم بسته شد، اما این پایان آغازی است برای رقابت‌های بانوان قرآنی در سال‌های آتی. باشد تا بانوان ایران زمین چون همیشه در این رقابت‌ها سربلند شوند و حضوری پررنگ داشته باشند.

گزارش از مریم علئی

 انتهای پیام

captcha