شرط تقویت اعتقادات بیان صحیح است
کد خبر: 3709291
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

شرط تقویت اعتقادات بیان صحیح است

گروه معارف- امام جمعه محلات تاکید کرد: دین اسلام را باید با استدلالات منطقی پذیرفت اما وقتی ما نتوانیم آموزه‌های دینی خودمان را به خوبی ارائه کنیم باعث سست شدن اعتقادات خواهد شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، همایش «نگاهی به ادیان» با حضور مسئولین و دانش‌آموزان، امروز 5 اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی محلات برگزار شد. حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات در این همایش اظهار کرد: ما امروز جوانانی داریم که به صورت خودجوش به فکر مشکلات هستند. در دنیایی که هجمه‌ به مقدسات ما وارد می‌شود وجود چنین جوانان دغدغه‌مندی غنیمت است.
وی افزود: وجود این ایده‌ها و ابتکارات و برگزاری چنین مراسماتی توسط دانش آموزان متدین باعث نقش بر آب شدن نقشه‌های عقیدتی دشمن می‌شود.
امام جمعه محلات تاکید کرد: پیام این همایش این است که پذیرفتن دین اسلام باید با استدلالات منطقی صورت گیرد اما وقتی ما نتوانیم آموزه‌های دینی خودمان را به خوبی ارائه کنیم باعث سست شدن اعتقادات خواهد شد.
وی ادامه داد: به هیچ وجه خداوند از انسان نمی‌خواهد که بدون تحقیق چیزی را بپذیرد. قرآن هم از ما می‌خواهد که تفکر و اندیشه کنیم و استدلال ما پشتوانه باورهای ما باشد.
حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: خواهش من از دانش‌آموزان این است که مبتکرانه و به طور خودجوش و با آگاهی، در دین محکم شوند و با استدلال بقیه را نیز در دین خود محکم کنند.
وی در پایان خطاب به دانش‌آموزان تشریح کرد: اگر در فضای مجازی مطلبی دیدید سریع نتیجه گیری نکنید و اگر شبهه‌ای پیش آمد با استفاده از قدرت تعقل، آگاهی‌ و مراجعه به متخصصان آن عرصه، مشکلات خودتان را حل کنید. قطعاً با تحقیق به حق می‌رسید و خواهید یافت که این حق منطبق با اسلام است.
انتهای پیام

captcha