جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیدگان خود را شناخت
کد خبر: 3709470
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیدگان خود را شناخت

گروه هنر ــ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دقایقی پیش با معرفی برگزیدگان خود را شناخت. این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، رئیس سازمان سینمایی، البور استون و... در تالار وحدت برگزار شد.

جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش ایکنا، اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با پخش سرود جمهوری اسلامی کشورمان و قرائت قرآن مجید عصر امروز 6 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و... حضور داشتند.

در این آیین رامبد اجرای برنامه را بر عهده داشت. رامبد جوان در سخنانی گفت: چیزی در حدود هفتاد دقیقه در خدمت شما هستیم و تند تند جوایز را می‌دهیم. امسال جشنواره بسیار جذاب بوده و طی سه سالی که این جشنواره را دنبال کرده‌ام به عنوان یک فیلم‌بین کیف کرده‌ام و احساس کردم جشنواره استانداری است.

رامبد جوان بیان کرد: بخش دارالفنون این جشنواره فوق‌العاده است چرا که ۱۵۰ دانشجو از کشور‌های مختلف در آن حضور دارند. در طول جشنواره مهمان‌های جشنواره به دانشکده‌های مختلف می‌روند و با دانشجویان کشورمان ارتباط برقرار می‌کنند. در ضمن باید بگویم سینماگران ما گردانندگان این جشنواره هستند یعنی از رضا میرکریمی تا معتمدآریا جشنواره را برگزار می‌کنند.

رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان اولین سخنران این مراسم اظهار کرد: خیلی به مراسم پایانی جشنواره خوش آمدید. من در این ۳ سال که دبیری جشنواره را برعهده دارم برای ارائه گزارش این بالا می آیم و می خواهم بار دیگر از این فرصت استفاده کرده و از همکارانم و مدیرانی که به من کمک کردند تشکر کنم، زیرا هیچ کاری محقق نمی شود مگر با همراهی مدیران و همکاران گروه.

جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیدگان خود را شناخت

میرکریمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: جشنواره خوب یا بد آنچه اتفاق افتاد حاصل دسترنج یک تیم دلسوز و خوش فکر بود و می خواهم از همه مدیران خوبی که به من در این اتفاق کمک کردند تشکر کنم. هیچ کار بزرگی اتفاق نمی افتد مگر با وجود یک تیم خوب و من این تیم را داشتم. از همه اهالی سینما برای برگزاری این جشنواره تشکر می کنم. از همه آنهایی که چه فیلمشان قبول شد چه نشد تشکر می کنم .از مهمانان که آنها را برای برگزاری ورک شاپ ها و … خسته کردیم تشکر می کنم.

دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خطاب به رسانه ها گفت: از اهالی رسانه و رسانه ملی تشکر می کنم که ما را همراهی کردند. از کسانی که حتی تلاش کردند حاشیه منفی ایجاد کنند تشکر می کنم همین که جشنواره برایشان مهم بوده از آنها سپاسگزارم. پیشاپیش به همه برنده ها تبریک می گویم و امیدوارم سال های بعد هم فیلم هایشان را برای ما بفرستند.

در ادامه برگزیدگان جشنواره بدین شرح معرفی شد.

جایزه نتپک

فیلم «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی از ایران

جایزه بهترین فیلم اول 

فیلم «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه از ایران

جایزه بین‌الادیان

فیلم «گندم» به کارگردانی سمیح کاپلان اوغلو محصول ترکیه، آلمان، فرانسه، سوئد و قطر

جایزه صلح

جایزه صلح جشنواره برای یک عمر دستاورد هنری به ریتی پان کارگردان کامبوجی تعلق گرفت.

در این بخش رامبد جوان ضمن ارایه سابقه ای از کارنامه فیلمسازی اولیور استون از وی دعوت کرد که روی سن حضور یابد و جایزه این بخش را اهدا کند.

جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیدگان خود را شناخت

اولیور استون روی صحنه آمد و بیان کرد: باید الان یک جایزه بدهم و حتما می دانید او کیست. دوست من در مدت های مدید در شرایط سخت مشغول ساخت فیلم بوده و من با افتخار این جایزه را به ریتی پان تقدیم می کنم. همچنین در این بخش، دیپلم افتخار به فیلم «معدنچی» به کارگردانی هانا اسلک محصول اسلوونی و کرواسی تقدیم شد.

جایزه بخش جلوه‌گاه شرق

بهترین فیلم کوتاه آسیایی: «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت محصول ایران

بهترین کارگردان آسیایی: مریم بحرالعلومی برای فیلم «پاسیو» از ایران

تندیس بهترین فیلم بلند آسیایی به «پدر و پسر» به کارگردانی دونگ دینگ لونگ محصول ویتنام اهدا شد.

در ادامه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور روی سن در سخنانی گفت: کشور ما با فرهنگ و شعر و هنر خودش را به جهان معرفی می‌کند. در دوره‌ای که خیلی‌ها تلاش می‌کنند از ایران چهره دیگری بسازند، ولی عده ای، چون شاعران و هنرمندان و سینماگران می‌کوشند که ایران را آنچنان که بود و هست و باید باشد نشان دهند. به شمایی که تلاش می‌کنید چهره درستی از ایران به جهان نشان دهید تشکر می‌کنم.

وی افزود: به سهم خودم از کسانی که در این چند سال تلاش کردند جشنواره جهانی فیلم فجر را به خوبی برگزار کنند تشکر می‌کنم. از کسانی که از راه دور آمدند تا ایران زیبا را ببینند تشکر می‌کنم.

جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیدگان خود را شناخت

جایزه محمد امین (ص)

جایزه محمد امین (ص) توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجید مجیدی برای فیلم «آن سوی ابرها» محصول هند اهدا شد.

جوایز بخش مسابقه بین‌الملل

لوح تقدیر برای فیلم «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی محصول ایران

جایزه بهترین فیلم کوتاه جوایز مسابقه بین الملل به فیلم «وفاداری» به کارگردانی تاتیانا فدوروسکایا محصول روسیه

جایزه ویژه هیات داوران مسابقه بین الملل به ریچارد کندریک فیلمبردار فیلم «ترانه گرانیت» محصول ایرلند و کانادا

جایزه بهترین بازیگر زن به ماهور الوند بازیگر فیلم «هت تریک» محصول ایران رسید

جایزه بهترین بازیگر مرد به لئون لوچف بازیگر «معدنچی» محصول اسلوونی و کرواسی رسید

جایزه بهترین فیلمنامه به رامتین لوافی برای فیلم «هت تریک» محصول ایران رسید

جایزه بهترین فیلم به میلکو لازاروف برای فیلم «آگا» از بلغارستان، آلمان و فرانسه رسید

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علی اکبر صفی پور مدیر بنیاد رودکی، الیور استون کارگردان آمریکایی، ریتی پان مستندساز کامبوجی و نادر طالب زاده پژوهشگر از جمله حاضران در مراسم بودند.

جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیدگان خود را شناخت

انتهای پیام

captcha