برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان را بیشتر دریابیم/ آزمونی جدید برای مسئولان
کد خبر: 3709517
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
وحید خزایی:

برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان را بیشتر دریابیم/ آزمونی جدید برای مسئولان

گروه مسابقات ــ قاری برتر دوره گذشته مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان با تأکید بر اینکه باید برگزیدگان این مسابقات را بیشتر مورد توجه قرار داد، گفت: برگزاری شیوه جدید برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان آزمون جدیدی برای مسئولان برگزارکننده مسابقات است.

برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان را بیشتر دریابیم / آزمونی جدید برای مسئولان

به گزارش خبرنگار ایکنا، ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در حالی این روزها در مشهد مقدس در جریان است که تجربه پنج دوره برگزاری را پشت سر خود دارد و در هر دوره قاریان و حافظانی به نمایندگی از کشورمان در آن حضور داشته اند که در حال حاضر از قاریان مطرح و شناخته شده کشور به حساب می آیند.
وحید خزایی، یکی از این قاریان است که در دوره پنجم مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان رتبه اول رشته قرائت را به دست آورد. او پیش از آغاز آن مسابقات در جشنواره ملی قرآن دانشجویان در رقابت با قاریانی همچون «حامد علیزاده»، «سیدمصطفی حسینی» و «سعید پرویزی» که حالا هر کدام عنوان دار مسابقات بین المللی قرآن ایران و مالزی هستند، رتبه اول را به دست آورده بود.
قاری جوانی که این ایام آخرین روزهای خدت مقدس سربازی را پشت سر می گذارد و در مشهد حاضر شده است تا تلاوت ابتدایی مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان را انجام دهد. در ادامه گفت‌وگویی با این قاری ممتاز کشورمان صورت گرفته است.
وحید خزایی، نفر اول پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در گفت وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: در مسابقات ایران شاهد هستیم که سطح آن رقابت ها از سطح رقابت‌های کشوری پایین تر است و این به خاطر حضور قاریان و حافظان سطح بالا در کشورمان است.
وی افزد: مسابقات بین المللی قرآن مخصوصاً آن رقابت هایی که در کشورمان برگزار می شود معمولاً برای قاریان و حافظان ایرانی دشوار نیست؛ چرا که سطح شرکت کنندگان ایرانی بسیار بالاتر از سایر کشورها است.
خزایی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به اینکه همیشه آن بها و ارزشی که باید برای برگزیدگان این مسابقات مد نظر باشد، در نظر گرفته نشده است، گفت: کسب رتبه در این مسابقات خصوصاً برای قاریان و حافظانی ایرانی که خروجی مسابقات کشوری دانشجویان هستند، بسیار سخت است. در واقع افرادی که در مسابقات دانشجویی حضور دارند همان افرادی هستند که در مسابقات اوقاف نیز حضور می یابند. پس باید همانند افرادی که در مسابقات اوقاف رتبه کسب می کنند، برخورد شود.
این قاری ممتاز کشورمان با طرح این سوال که چرا نباید جایگاهی برای شخصی که در این مسابقات رتبه کسب کرده است، در نظر گرفته نشود، گفت: متاسفانه اگر قرار باشد تلاوتی در مکان خاصی باشد، از قاریانی استفاده می شود که در اوقاف رتبه کسب کرده‌اند که جا دارد برگزیدگان این مسابقات نیز مورد توجه قرار گیرند.
خزایی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات صورت گرفته در ششمین دوره این مسابقات بیان کرد: موضوعی که وجود دارد این است که چرا باید حمایت از برنامه های قرآنی در کشور وجود نداشته باشد؟ چرا وقتی مسابقاتی در چنین سطحی در کشور وجود دارد، مورد حمایت همه جانبه نهادها قرار نمی‌گیرد؟
وی عنوان کرد: به اعتقاد من سختی های برگزاری این شیوه برگزاری می تواند، بسیار سخت تر باشد، این نوع برگزاری حرکت جالبی است و تاکنون مسابقاتی در این سطح دیده نشده است. باید منتظر ماند و خروجی آن را مشاهده کرد تا در مورد آن اظهار نظر قطعی کرد.

یادآوری می شود، رقابت های ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان که طی ۷ تا ۹ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود به طور کامل ضبط تصویری شده و پس از آماده سازی در قالب برنامه تلویزیونی از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش می شود.

انتهای پیام

captcha