راه‌های جذابیت‌بخشی به امور قرآنی را بیابیم
کد خبر: 3710518
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
مجید فقیه:

راه‌های جذابیت‌بخشی به امور قرآنی را بیابیم

گروه مسابقات ــ قاری برتر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با اشاره به موضوع جذابیت‌بخشی امور قرآنی بیان کرد: محافل قرآنی نیز همچنان در کشورمان فراگیر نشده است.

راه‌های جذابیت‌بخشی به امور قرآنی را بیابیم

مجید فقیه، قاری بین‌المللی کشورمان و عضو گروه تواشیح منتخب اصفهان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ایران در گفت‌وگو با ایکنا به بیان نظرات خود پیرامون برپایی مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی در ابتدا درباره فعالیت‌های قرآنی خود در شهر اصفهان گفت: در حال حاضر به تدریس در دانشگاه مشغول هستم، همچنین جلسه آموزش قرآن، حضور در محافل قرآنی و داوری مسابقات نیز دارم.

فقیه ادامه داد: مسابقات بین‌المللی را می‌توان به‌خاطر حضور کشورهای مختلف، جلسه هم‌اندیشی بزرگ مسلمانان خطاب کرد، مخصوصاً مسابقات ایران که از جایگاه و اهمیت بالایی در سطح جهان همانند مسابقات مالزی برخوردار است.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن، فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ کشورهای شرکت‌کننده است، همچنین آشنایی با آداب و پیشینه قرآنی آن‌ها و فراهم شدن اسباب ارتباط‌های آینده با این کشورها. اگر آن‌ها، مؤسسات یا برنامه‌های قرآنی دارند، ما می‌توانیم، نمایندگانی از ایران اعزام داشته باشیم و دوره‌های هم‌اندیشی برگزار شود که الحمدلله در این چند سال شاهد آن بودیم که مسئولان این زمینه‌ها را فراهم کرده‌اند و این جای تشکر دارد.

این فعال قرآنی به دلایل استقبال کم از برنامه‌های قرآنی اشاره کرد وگفت: استقبالی که از این دوره از مسابقات شد، خوب است، اما کافی نیست و این اشکال وارد است و در مسابقات داخلی خودمان هم شاهد این استقبال کم هستیم. یکی از دلایل آن این است که تبلیغ و اطلاع‌رسانی‌ها خوب نبوده، همچنین جذابیت قرآن را نتوانسته‌ایم درست به معرض نمایش بگذاریم و مردم فقط اسم مسابقات را شنیده‌اند. اما وقتی مردم بدانند بهترین قاریان و اساتید دنیا به مدت یک هفته قرار است، اجرای برنامه داشته باشند، یقیناً استقبال بهتری شکل خواهد گرفت. درباره مسابقات کشوری، شاید استان‌هایی که برای میزبانی انتخاب می‌شوند، پتانسیل لازم را نداشته باشند که از طریق رسانه ملی نیز می‌توان برای این موضوع تبلیغات مؤثر انجام داد.

وی در پایان گفت: محافل قرآنی ما با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری هنوز آن‌طور که باید گسترده و فراگیر باشد، نیست در حالی که مردم تشنه برنامه و محافل قرآن هستند.

انتهای پیام

captcha