شرط ظهور مهدی(عج) پرورش عبادی الصالحون است
کد خبر: 3711068
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
منبرهای یک‌دقیقه‌ای؛

شرط ظهور مهدی(عج) پرورش عبادی الصالحون است

گروه جامعه ــ ‌شرط ظهور، پرورش عبادی الصالحون است، برخی می‌گویند که باید فساد زیاد شود تا حضرت ظهور کنند؛ در حالی که این حرف اشتباه است؛ بلکه باید سطح معرفت، بصیرت، ولایت و... جامعه بالا رود تا زمینه ظهور حاصل شود.

5 شنبه// ‌شرط ظهور مهدی(عج) پرورش عبادی الصالحون است

به گزارش ایکنا؛ همه ما برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا می‌کنیم؛ اما باید توجه داشت که دعا خوب و لازم است؛ ولی به تنهایی کافی نیست؛ باید به قرآن مجید برگشته و به آن عمل کنیم.

خداوند متعال در ‌آیات 105 و 106 سوره انبیاء فرمودند: «و َلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ* إِنَّ فِي هَذَا لَبَلَاغًا لِقَوْمٍ عَابِدِينَ/ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‌ام وارث(حکومت) زمین خواهند شد!»* در این، ابلاغ روشنی است برای جمعیّت عبادت‌کنندگان!».

‌شرط ظهور پرورش عبادی الصالحون است، اینکه می‌گویند 313 نفر باید آماده شوند تا حضرت ظهور کند، برای رده اول است؛ رده بعدی نیازمند افراد بیشتری است. حکومت بر دنیا مسئله ساده‌ای نیست؛ لذا باید عبادی الصالحون پرورش یافته و از میان نسل موجود افرادی مناسب تربیت نمود.

‌برخی می‌گویند که باید فساد زیاد شود تا حضرت ظهور کنند؛ در حالی که این حرف اشتباه است؛ بلکه باید سطح معرفت، بصیرت، ولایت و... جامعه بالا رود تا زمینه ظهور حاصل شود. انتظار امام زمان(عج) از جامعه روحانیت بالاتر از مردم است؛ باید عملا پاک، درستکار، عالم و مؤدب باشیم و در اصلاح خود و حوزه گام برداریم.

« ‌آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم/ بهار 97»

captcha