بررسی طرح حمایت از کالای ایرانی در کمیسیون اقتصادی مجلس
کد خبر: 3711320
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

بررسی طرح حمایت از کالای ایرانی در کمیسیون اقتصادی مجلس

گروه اقتصاد ــ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هفته آينده بررسی طرح حمایت از کالای ایرانی را با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایکنا؛ دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از تاریخ شنبه 15 اردیبهشت لغایت جمعه 21 اردیبهشت اعلام شد.
بر اساس این گزارش، کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی روز سه‌شنبه، به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بررسی نامه نایب رئیس مجلس در مورد شهدای حادثه تروریستی با حضور نماینده معاونت اجرایی خواهد پرداخت.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل(44) قانون اساسی روز یکشنبه، طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد و این کمیسیون در این روز بررسی طرح حمایت از کالای ایرانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اتاق‌های ایران، تعاونی، اصناف، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور را دردستو کار خود قرار داده است.

این کمیسیون در روز سه‌شنبه جلسه‌ای به منظور بررسی پیشنهادات اصلاحی و الحاقی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت صادرات را خواهد داشت و در این روز بررسی طرح حمایت از کالای ایرانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اتاق‌های ایران، تعاونی، اصناف، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور را ادامه خواهد داد. همچنین روز چهارشنبه جلسه هیئت رئیسه کمیسیون ویژه برگزار خواهد شد.

کارگروه اصل 44 قانون اساسی روز دوشنبه بررسی لایحه ساماندهی سهام عدالت را با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار خواهد کرد.

کمیسیون اجتماعی؛ روز یکشنبه به بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد می‌پردازد و در روز سه‌شنبه جلسه بررسی انتخاب پنج نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون مشترک لایحه اصلاح ساختار دولت را در دستور کار خود قرار داده است.

کمیسیون اقتصادی؛ روز یکشنبه ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار دارد و در روز دوشنبه هم تعدای از اعضای کمیسیون از وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به پرسش نمایندگان دعوت به عمل آورده‌اند. همچنین در این روز به درخواست وزارت امور اقتصاد و دارایی، اعضای کمیسیون با نمایندگان صندوق بین‌المللی پول(IMF) با موضوع بررسی مساعدت‌های مرتبط در زمینه سیاست‌گذاری مالیاتی جلسه‌ای تشکیل خواهند داد.

این کمیسیون در روز سه‌شنبه به بررسی گزارش دولت در خصوص بند (و) و تبصره (16) قانون بودجه سال 1397 در ارتباط با تسویه مطالبات بانک‌ها و موسسات مالی – اعتباری برای بدهی‌های معوق سررسید شده تا پایان سال 1396 با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی خواهد پرداخت.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ روز یکشنبه به بررسی آخرین اخبار و تحولات سوریه می‌پردازد و در روز سه‌شنبه هم از وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان دعوت به عمل آمده است. و در روز یکشنبه کارگروه امنیت بررسی طرح ساماندهی معابر مرزی کشور را در دستور کار قرار داده.

کارگروه دفاعی و امنیت در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به بررسی طرح الحاق دو تبصره به بند(د) ماده (88) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نحوه پیشگیری و برخورد با حوادث مرزهای شرقی کشور با حضو مسئولان ذی‌ربط می‌پردازند.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات؛ روز یکشنبه بررسی اقدامات به‌عمل آمده در اجرای تبصره (14) قانون بودجه سال 1397 (موضوع هدفمندی یارانه‌ها) با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را در دستور کار خود قرار داده است . و جلسه کمیسیون در روز سه‌شنبه با رسیدگی به طرح‌های اصلاح بند (چ) ماده (88) قانون پنج‌ساله ششم ادامه خواهد یافت.

کمیسیون شورها و امور داخلی کشور؛ در روز یکشنبه نشست هیئت رئیسه کمیسیون را خواهد داشت و جلسه بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در همین روز برگزار خواهد شد.

کمیسیون فرهنگی مجلس؛ روز یکشنبه جلسه خود را با بررسی رویدادهای فرهنگی آغاز خواهد کرد و در این روز معاون فرهنگی سپاه با حضور در کمیسیون، گزارش عملکرد سپاه را به کمیسوین ارائه می‌دهد. همچنین وزیر ورزش و جوانان جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور خواهد یافت.

 انتهای پیام

captcha