خرید کالای ایرانی باید در جامعه فرهنگ سازی شود
کد خبر: 3711325
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

خرید کالای ایرانی باید در جامعه فرهنگ سازی شود

گروه سیاسی-امام جمعه بجنورد گفت: باید خرید کالای ایرانی در جامعه بیش از پیش فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد‌ اظهارکرد: باید شعار سال حمایت از کالای ایرانی را به قدری در جامعه تکرار و تکریم کنیم که خرید کالای ایرانی در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به کارشکنی های دشمن برای از بین بردن مشتری داخلی  محصولات به منظور فلج سازی اقتصاد کشور، ادامه داد: قاچاق و واردات کالای مشابه به داخل توطئه دشمنان است.

‌وی با بیان اینکه خرید کالای ایرانی استقلال را در پی دارد و در نتیجه سبب برون رفت از استعمار فرهنگی خواهد شد، گفت: با واردات کالای خارجی به کشور فرهنگ خارجی نیز برمردم تحمیل می شود.

وی با بیان اینکه خرید کالای داخلی توسط دستگاه های دولتی بخشی از مشکلات تولید را حل می کند، افزود: با توجه به وجود سه میلیون کارمند شاغل در دولت اگر این افراد به تنهایی از کالای داخلی استفاده کنند این مهم به یک فرهنگ تبدیل می شود.

وی با اشاره به لزوم برگزاری با شکوه هر چه بیشتر اعیاد نیمه شعبان و غدیر با استفاده از نذرهای مردم، ادامه داد: انتظار به معنای امید به آمدن منجی عالم بشریت و به وجود آمدن دولت اسلامی است.

وی با بیان اینکه با حکومت اسلامی همه آفت و فسادها از بین می رود، افزود: با توجه به اینکه جامعه منتظر وابسته نیست بلکه بیدار بوده در این راستا باید هر کس وظیفه خود را در دوران انتظار بشناسد و به خوبی به آن عمل کند. 

وی با اشاره به هفته معلم و لزوم تکریم جایگاه آنان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  معلمان تمدن ساز هستند بنابراین می توانند با به خوبی انجام دادن وظایف خود جامعه را به قله رسانده و یا آن را از بین ببرند.

انتهای پیام‌.

captcha