دومین مدرسه حفظ شبانه‎روزی قرآن کریم قم افتتاح می‎شود
کد خبر: 3711469
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

دومین مدرسه حفظ شبانه‎روزی قرآن کریم قم افتتاح می‎شود

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مدیر اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان قم از برگزاری دومین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در قم در سال جاری خبرداد.

سید محمد صالح نژاد در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: اولویت کل سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، در سال جدید، تمرکز در زمینه طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.
وی افزود: به همین دلیل نگاه ویژه ای به بحث حفظ قرآن انجام خواهد شد و امسال اولویت اصلی استان های کشور قرار گرفته است تا بتوانند که به لحاظ کمی و کیفی به ارتقای سطح حافظان خود بپردازند.
مدیر اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: سال قبل اولین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در شاه جمال افتتاح شد و امسال نیز مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم امامزاده عبدالله قلعه چم آغاز به کار خواهد کرد.
وی گفت: برنامه ریزی مدارس شبانه روزی حفظ قرآن به این شکل است که در بهار ثبت نام و تبلیغات این مدارس آغاز می شود و در تابستان نیز دوره آزمایشی برگزار می شود؛ سپس با ریزش طبیعی که در این بین ایجاد می شود کسانی که توانایی حضور و فعالیت تمام وقت را در این مدارس دارند انتخاب می شوند.
صالح نژاد بیان کرد: دوره اصلی از پاییز آغاز می شود و به مدت یک سال این طرح در این مکان برگزار می شود که امیدواریم امسال نیز بتوانیم به تربیت حافظان کل قرآن بیافزاییم.
انتهای پیام

captcha