مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ توزیع کارت ورود به آزمون اعطای مدرک به حفاظ
کد خبر: 3711591
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ توزیع کارت ورود به آزمون اعطای مدرک به حفاظ

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آغاز توزیع کارت ورود به جلسه سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، پانزدهم اردیبهشت‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حفاظ

به گزارش ایکنا؛ خبر آغاز توزیع کارت ورود به جلسه مرحله اول سیزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، 15 اردیبهشت‌ماه و تا ساعت 14 تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی به ویژه حوزه عترت منعکس شده‌اند.
«آزمون مرحله اول سیزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود»، «نشست نقد و بررسی دروس تحصیلات تکمیلی علوم قرآن و حدیث برگزار می‌شود» و «تلاوت جدید وحید خزایی در کرسی نفحات‌القرآن» عناوین اخبار قرآنی این صحه را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده‌اند.
همچنین، «اینفوگرافیک معرفی سید یمانی/ متحد سید خراسانی که سفیانی را در هم می‌کوبد»، «تولید ۱۰۰۰ لیتر گلاب جهت شستشوی حرم امام حسین(ع) و اباالفضل(ع)»،‌ «انتقاد آیت‌الله حیدری از عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه» و «سرودۀ رستگار تقدیم امام زمان(عج): «زمان آمدنش وقت مطلع الفجر است»» عناوین دیگر اخبار این صفحه در حوزه‌های معارفی مختلف است.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «آزمون مرحله اول سیزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود» در رابطه با آزمون مرحله اول سیزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «مرحله اول سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه ساعت 8 صبح به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، حدود 9 هزار نفر آمادگی خود را برای ثبت‌‌نام در سیزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام کردند که رشته حفظ کل قرآن با نام‌نویسی 3 هزار و 500 نفر بیشترین سهم را در این آزمون داشته است.
داوطلبان شرکت در اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از امروز (شنبه 15 اردیبهشت) می‌توانند با مراجعه به لینک hefz.telavat.com کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند».
فارس
شش خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته با خبر تلاوت ترتیل صفحه 370 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «تلاوتم در مالزی را به شهید «حسنی کارگر» تقدیم می‌کنم/ با آمادگی کامل برای ارائه تلاوتی آبرومند به رقابت‌ها می‌روم»، «توزیع کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن آغاز شد»، «افتتاح دو مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در کرمانشاه و بروجرد»، «تلاوتی از وحید خزایی/ آیاتی از سوره‌های قصص، اعلی و کوثر» و «حضور انتشارات اسوه با ۱۱۰ عنوان قرآن در نمایشگاه کتاب/ رونمایی از ۲ اثر جدید» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که تمامی این اخبار نیز در حوزه قرآنی جای دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «تلاوتم در مالزی را به شهید «حسنی کارگر» تقدیم می‌کنم/ با آمادگی کامل برای ارائه تلاوتی آبرومند به رقابت‌ها می‌روم» کرده که در گفت‌و‌گو با مختار دهقان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی منتشر شده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «دهقان پیش از اعزام در گفت‌وگو با فارس در خصوص آمادگی‌اش برای حضور در مسابقات مالزی گفت: کمتر از یک ماه تا مسابقات مالزی باقی مانده و در مدتی که مشخص شده بنده نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات مالزی هستم تمرین‌های خیلی خوبی داشتم، انصافاً کوتاهی نکردم و تا جایی که در توانم بوده خودم را برای حضور در مسابقات آماده کرده‌ام.
وی اظهار داشت: در این مدت از تجربیات دوستانی که سال‌های گذشته در مسابقات مالزی شرکت کردند بهره‌مند شدم و از شخصیت‌ها و تجربیات آنها کمال بهره را بردم و با اشراف کامل به لحاظ اطلاعاتی در این مسابقات حضور پیدا می‌کنم چه به لحاظ مکان برگزاری مسابقات، آئین‌نامه، نحوه برگزاری مسابقات و نحوه تلاوت‌هایی که باید در مالزی انجام شود و حتی از آب و هوا و مواردی که شاید خیلی لازمه موفقیت در مسابقات نبوده پرس و جو کردم و بحمدلله اطلاعات کاملی را برای شرکت در مسابقات مالزی به دست آورده‌ام.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی با اشاره به تمارینش عنوان کرد: تمرینات من در طی یک روز، متغیر است اما تمرینات مرتبی هم تا به امروز داشته‌ام و روزانه یک نوبت ظهر و تلاوتی هم در ساعات 8 تا 10 درست زمان برگزاری مسابقات مالزی انجام می‌دادم. سعی می‌کردم در این تایم زیاد تلاوت کنم و دقیقاً‌ شرایط را با همان شرایط مسابقات تنظیم کنم به طوری که حتی کرنومتر هم گرفتم و زمان 10 دقیقه تلاوت را برای خودم مشخص کرده‌ام».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبری که در این صفحه منتشر شده مربوط به روز 13 اردیبهشت‌ماه است.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «مسابقات تیمی قرآن راه بیاندازیم» را شامل می‌شود، مربوط به روز دهم اردیبهشت‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد سه خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یکی از این اخبار با عنوان «طرحی برای بین‌المللی شدن قاریان قرآن» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز صفحه معارف خبرگزاری ایرنا که در گفت‌و‌گو با محمدتقی، میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن منتشر شده، آمده است: «محمدتقی میرزاجانی روز شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: اگرچه طرح تخصصی اقراء از چند سال پیش آغاز شده ولی از دو سال قبل، این طرح با حضور شیخ محمد عصفور استاد قرائت از کشور مصر به صورت مستمر برگزار می شود و به تدریج اساتید قرائت و حفظ قرآن در این طرح حضور پیدا می‌کنند.
به گفته میرزاجانی، قاریان یا حافظان در طرح اقراء یک دوره از کل قرآن را نزد شیخ عصفور تلاوت و در نهایت اجازه قرائت را از وی دریافت می‌کنند که به این ترتیب مجوز می گیرند و قرائت آنان به سلسله اسنادی متصل می‌شود که در تلاوت قرآن وجود دارد و این تلاوت در واقع نسل به نسل به تلاوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌رسد.
وی افزود: مراسمی به نام «اشهار» بعد از اتمام تحویل کل قرآن توسط قاری و حافظ شرکت‌کننده برگزار می‌شود که این مراسم در برخی کشورهای جهان اسلام مرسوم است و در واقع گرفتن مجوز در این مراسم به صورت عمومی اطلاع رسانی می شود که این فرد، چنین اجازه ای را گرفته است».
ایسنا
پنج خبر با عناوین «دانشکده دین و رسانه افتتاح شد»، ««درس‌هایی از قرآن» حجت‌الاسلام قرائتی در رمضان»، «مطالب صوفیانه گاه به حاشیه ادبیات دینی رسوخ کرده است»، «تاکید بر ساخت مساجد در کنار اماکن ورزشی» و «بازدید معاون قرآن و عترت از نمایشگاه کتاب تهران» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که دو خبر از این اخبار با در حوزه قرآنی منعکس شده‌اند.
««درس‌هایی از قرآن» حجت‌الاسلام قرائتی در رمضان» و «بازدید معاون قرآن و عترت از نمایشگاه کتاب تهران» دو خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که تاکنون منتشر شده‌اند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که عنوان «مفهوم حقیقی «انتظار»؛ از سیر معرفتی تا آرمان شهر مهدوی» دارد مربوط به روز 12 اردیبهشت‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
«اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار می شود» عنوان تنها خبر قرآنی امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان است که طی امروز و تا این ساعت منتشر شده و اغلب صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف نیز بدان پرداخته‌اند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز وتا این لحظه تعداد دو خبر با عناوین «کتاب درمان دردهای فرهنگی جامعه است» و «نگاه رهبر انقلاب برگرفته از شعار کلیدی «ما می‌توانیم» است» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن قرار ندارند.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد، طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبری که در این صفحه منتشر شده مربوط به روز گذشته است.
کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان نیز طی امروز اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «خودکفایی اقتصادی از منظر قرآن» به قلم جواد نیکوسرشت کرده که در بخش‌های از این مطلب قابل تأمل و خواندنی آمده است: «خداوند در آیات قرآنی بر استقلال همه‌جانبه امت اسلام از جوامع دیگر تاکید می‌کند. برخی از آیات به‌ صراحت هر گونه وابستگی به ویژه در حوزه اقتصادی را مردود شمرده و از مسلمانان خواسته تا به گونه‌ای اقتصاد جامعه را بنیاد گذاشته و استوار سازند که نیازی به بیگانگان وجود نداشته باشد؛ زیرا اقتصاد، قوام جامعه است (نساء، آیه ۵) و همانند ستون میانی خیمه عمل می‌کند. پس اگر اقتصاد خودکفا و مستقل وجود نداشته باشد، جامعه فاقد ستون اصلی و میانی خواهد بود و توان ایستادگی و مقاومت نخواهد داشت.
خداوند با تمثیلی در آیه ۲۹ سوره فتح وضعیت مسلمانی و جامعه اسلامی را همانند گیاهی دانسته که بر ساق خود استوار است و به جایی تکیه ندارد. خداوند می‌فرماید: «محمد پیامبر خدا و کسانی که با او هستند بر کافران سختگیرند و با یکدیگر مهربان؛ آنان را می‌بینی که رکوع می‌کنند، به سجده می‌آیند و جویای فضل و خشنودی خدا هستند، نشانشان اثر سجده‌ای است که بر چهره آنهاست، این است وصفشان در تورات و در انجیل، که چون کشته‌ای هستند که جوانه بزند و آن جوانه محکم شود و بر پاهای خود بایستد و کشاورزان را به شگفتی وادارد، تا آنجا که کافران را به خشم آورد، خدا از میان آنها کسانی را که ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته کرده‌اند به آمرزش و پاداشی بزرگ وعده داده است».
در این آیه خداوند می‌فرماید امت اسلام، امتی است که با خودشان مهربان و نسبت به دشمنان سختگیر هستند. اهل عبادت و بندگی بوده و آثار سجود در پیشانی‌شان دیده می‌شود. همچنین آنان همانند گیاهی هستند که جوان و محکم روی پای خود ایستاده‌اند و تکیه‌ای به کسی و چیزی ندارند».

انتهای پیام

captcha