ترامپ بداند فشار علیه مردم منطقه، پاسخی جز صدای رسای ملت‌های مظلوم ندارد
کد خبر: 3712396
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
علی لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ترامپ بداند فشار علیه مردم منطقه، پاسخی جز صدای رسای ملت‌های مظلوم ندارد

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس با اشاره به پیروزی جریان مقاومت در انتخابات پارلمانی اخیر لبنان گفت: ترامپ باید بداند که فشار سیاسی و نظامی علیه مردم منطقه، پاسخش صدای رسای ملت‌های مظلوم است.

ترامپ بداند فشار علیه مردم منطقه، پاسخی جز صدای رسای ملت‌های مظلوم ندارد

به گزارش ایکنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور نشست علنی امروز، سه‌شنبه 18 اردیبهشت، در ابتدا با اشاره به پیروزی جریان مقاومت و حزب‌الله در انتخابات پارلمانی لبنان، این پیروزی را به سید حسن‌ نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور، تبریک گفت.

وی با اشاره به به پول‌های کثیفی که آمریکا، صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای آنها در لبنان برای پیروزی در انتخابات خرج کردند، گفت: با این حال مردم رشید لبنان در پای صندوق‌های رأی، حرف اصلی خود را که نه به امریکا و صهیونیسم، بود اعلام کردند.

رئیس مجلس اظهار کرد: آقای ترامپ باید بداند که فشار سیاسی و نظامی علیه مردم منطقه، پاسخش صدای رسای ملت‌های مظلوم است که با گردن‌کلفتی آنها مبارزه و ستیز می‌کند.

لاریجانی با اشاره به حضور دو جریان مهم در منطقه در شرایط امروز، گفت: یک جریان ارتجاعی است که متکی به دیکتاتورها و وابسته به آمریکاست و دیگری جریان دموکراسی‌خواهی است که ندای آن را در انتخابات لبنان، انتخابات شوراهای تونس و انشاءالله در انتخابات عراق خواهید شنید.

وی با خطاب قراردادن مجدد رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ، نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا و صهیونیست‌ها در کمک به تروریست‌ها طی سال‌های گذشته را در آرای ملت رشید لبنان ملاحظه کنید و تردید نکنید که بی‌تعهدی در مسئله توافق هسته‌ای نیز نتیجه مشابهی خواهد داشت و ملت بزرگ ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای راه و روش انقلاب اسلامی را که در سیره امام(ره) تجلی داشت، با استواری دنبال خواهد کرد.

لاریجانی سپس هفته هلال احمر را به همه سخت‌کوشان حاضر در این نهاد تبریک گفت.

رئیس مجلس در پایان درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، به خانواده ایشان و مردم کازرون و استان فارس تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این عزیز سفرکرده رحمت و مغفرت مسئلت کرد.

انتهای پیام

captcha