30 عنوان اثر جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد
کد خبر: 3712684
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
نائینی خبر داد:

30 عنوان اثر جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در مراسم رونمایی از 30 اثر دفاع مقدس، گفت: 3 اطلس یگانی و موضوعی لشکر 41 ثارالله، عملیات بیت‌المقدس و حماسه خرمشهر، به همراه کتاب لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8 توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد.

رد نشود///

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار علی محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، عصر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 96 در مراسم رونمایی از 30 عنوان اثر جدید این مرکز اظهار کرد: امروز از 3 اثر ویژه مرکز مربوط به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، اطلس عملیات بیت المقدس و اطلس حماسه خرمشهر و روزشمار دفاع مقدس شماره 19 که مربوط به آزادسازی خرمشهر است، رونمایی می‌شود. همچنین امروز در مجموعه تاریخ شفاهی، خاطرات سردار صفوی از سنندج تا خرمشهر، خاطرات سردار اسحاقی و سردار شیران‌نژاد رونمایی می‌شود.

وی افزود: شمارگان 15، 17، 19 و 42 از مجموعه روزشمار جنگ از دیگر آثار جدید مرکز است که با رونمایی از آنها، تعداد روز شمارهای جنگ به 31 می‌رسد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تصریح کرد: در حوزه اطلس یگانی، 3 اطلس یگانی و موضوعی لشکر41 ثارالله، عملیات بیت‌المقدس و حماسه خرمشهر و در حوزه مطالعات نظامی، کتاب لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8 توسط این مرکز چاپ شده است که امروز رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه مطالعات اسنادی، مجموعه 4 جلدی از پیاده‌نوار مذاکرات فرماندهان جنگ، در حوزه مطالعات اجتماعی و فرهنگی آثاری مانند روزهای پرالتهاب، شهدای محراب در دفاع مقدس، شهر جنگ‌ها، مراکز اقتصادی خوزستان در جنگ و راویان صحنه نبرد در جنگ از جدیدترین آثار این مرکز است.

سردار نائینی اظهار کرد: در حوزه ترجمه، 8 اثر فارسی به زبان‌های خارجی و 4 اثر خارجی با موضوع دفاع مقدس به زبان فارسی ترجمه شده است.

وی یادآور شد: روزهای پرالتهاب، بررسی مواضع نظامی امام خمینی در جنگ ایران و عراق، شهدای محراب و دفاع مقدس، جنگ ایران و عراق؛ پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض جنگ ایران و عراق: تاریخ نظامی و کاربردی، مسائل اساسی جنگ، جنگ نفتکش‌ها: نبرد دریایی ایران و عراق، مراکز اقتصادی خوزستان در جنگ و گزارش لشگر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8 از جمله کتاب‌های جدید ما به شمار می‌رود.

30 عنوان اثر جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha