قرآن و حکومت جهانی امام زمان(ع)
کد خبر: 3713058
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

قرآن و حکومت جهانی امام زمان(ع)

گروه اندیشه ــ نویسنده مقاله «قرآن و حکومت مهدی(ع)» معتقد است که وعده حکومت جهانی در قرآن وجود دارد که بر اساس آن حکومت مطلق دنیا به دست پاکان و صالحانی خواهد افتاد که به خدای یگانه ایمان داشته و اعمال و رفتار آنان بر اساس حق و حقیقت و مبتنی بر فطرت الهی است.

 پنجشنبه ///// قرآن و حکومت جهانی امام زمان(ع)

به گزارش ایکنا؛ زهرا لوکه علیخان در مقاله «قرآن و حکومت جهانی مهدی(ع)» تلاش می‌کند که مهدویت را بر اساس قرآن و روایات و در نسبت با حکومت جهانی تحلیل کند. او در چکیده مقاله خود که پیشتر در نشریه بینات منتشر کرده است، می‌نویسد: خداوند که حاکم مطلق هستی و مدبر امور عالم است، اراده فرموده تا بر تن موجودی به نام انسان ردای خلیفة‌الهی پوشانده و او را جانشین خود در زمین قرار دهد؛ اما از آنجایی که گل این هستی را همواره خارهای وسوسه و گناه تهدید می‌کرد، به پیمانی که از روز ازل با خدای خویش بسته بود وفادار نمایند و پا را از دایره تعبد و بندگی خدا فراتر نهاده و به طغیان و سرکشی در زمین پرداخت. او با خارج شدن از مسیر حق و سرپیچی از اوامر الهی و تعالیم انبیاء او، بندگان خدا به استضعاف کشیده و راه خدا را بر آنها سد نمود. اما بر اساس استوار بودن نظام خلقت به عدل، خداوند وعده فرمود تا همه کسانی را که به نحوی مورد ستم و استضعاف واقع‌ شده‌اند مورد لطف و عنایت خود قرار داده و وارثان و پیشوایان زمین گرداند.

لوکه علیخان در بخش دیگری از چکیده‌ مقاله‌اش می‌نویسد: اما تحقق این وعده را به زمانی واگذار نموده که مستضعفین در برابر زورگویان و ستم‌گران قیام نموده و از استعدادها و نیروهای بالفعل خود در جهت گسست زنجیرهای اسارت فکری استفاده نمایند. همچنین دو شرط ایمان و عمل صالح را برای جانشینی در زمین قرار داد تا به واسطه آنها شایستگی وراثت زمین را پیدا کنند. این وعده بر اساس آیه 55 از سوره مبارکه نور و برخی دیگر از آیات قرآن و نیز روایات و احادیث منقول از ائمه اطهار(ع) در زمان حضرت مهدی(ع) خواهد بود. بر همین اساس جهان در انتظار روزی است که در آن حکومت مطلق دنیا به دست پاکان و صالحان خواهد افتاد که به خدای یگانه ایمان داشته و اعمال و رفتار آنان بر اساس حق و حقیقت و مبتنی بر فطرت الهی است.

نگارنده این مقاله در پایان آن می‌نویسد: حقانیت حضرت مهدی(ع) از آن است که دین خدا را زنده می‌کند و ارزش‌های اصیل اسلامی را که به واسطه پیروی مردم از هوای نفس و روی آوردن به فساد و گناه، از میان رفته و یا کم‌رنگ شده است، بر جامعه حکم‌فرما می‌سازد. او می‌آید تا کشتی نجات انسان‌ها در اقیانوس ظلم و ستم باشد، می‌آید تا پرچم هدایت را بر قله‌های ایمان برافرازد.

captcha