منافع اروپا و امریکا به خاطر حمایت از صهیونیست‌ بهم گره خورده است
کد خبر: 3714280
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

منافع اروپا و امریکا به خاطر حمایت از صهیونیست‌ بهم گره خورده است

گروه سیاست- یک فعال سیاسی بیان کرد: منافع اروپا و امریکا به خاطر حمایت از صهیونیست‌ بهم گره خورده است لذا نبایست به ادامه برجام دلخوش بود.

منافع اروپا و امریکا به خاطر حمایت از صهیونیست‌ بهم گره خورده است

سعید نظری فعال فرهنگی و سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان در خصوص نقض برجام از طرف امریکا اظهار کرد: نقض برجام از سوی امریکا قابل پیش بینی بود چرا که یکی از ویژگی های شیطان بزرگ بدعهدی است، همانطور که امام خمینی(ره) از ابتدا آمریکا را شیطان بزرگ خواندند و مقام معظم رهبری نیز همین نظر را دارند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در آغاز مذاکرات گفتند «من خوشبین نیستم» و این سخن از سر عقلانیت و تجربه و آگاهی و یقین بوده و نه از سر احساس و سخنی شعاری نبود، این پیش‌بینی ایشان درسی است برای ملت ایران.
این فعال سیاسی با اشاره به متعهد بودن ایران درمسئله برجام اظهار کرد: ایران پای تعهداتش تا آخر ایستاد، اما در نهایت دیدیم که غربی ها بدعهدی کردند.
نظری با اشاره به اینکه تنها سود برجام رو شدن چهره واقعی امریکا بود اضافه کرد: نقض برجام از طرف امریکا درسی بود که بدعهدی او را بیش از پیش نمایان کرد، اما باز هم متاسفانه برخی این تجربه را باور ندارند.
وی با اشاره به ادامه دادن برجام با طرف های اروپایی منهای امریکا عنوان کرد: اروپایی‌ها هم در پروژه ای مانند توتال نشان دادند که تفاوتی با امریکا ندارند، بعید است اروپایی ها بدون اجازه کدخدا آب بخورند.
این فعال سیاسی بیان کرد: منافع اروپا و امریکا به خاطر حمایت از صهیونیست‌ بین الملل با هم گره خورده است لذا نباییست به ادامه برجام دلخوش بود.
نظری افزود : ادامه دادن برجام برای ملت ایران سودی ندارد چرا که ایران امتیازاتی را داد و حال نوبت آنهاست که به عهد خود وفا کنند و بنده برای ادامه برجام، سودی متصور نیستم.
وی در خصوص شدت بخشیدن به تحریم ها توسط امریکا ابراز کرد:تحریم ها در همه دنیا عمر مشخصی دارند و ما اگر به نیروی خود اتکا می کردیم تحریم ها اثری نداشت، تحریم هایی که در حال حاضر وجود دارد یک فرصت است، در دوران دفاع مقدس که ایران مورد تحریم قرار گرفته بود امام ره فرمودند «تحریم ها برای ما تهدید نیست بلکه فرصت است»مقام معظم رهبری نیز همین را فرمودند.
نظری در پایان افزود: تحریم‌ها در عرصه نظامی باعث پیشرفت‌هایی شد که در شرایط تحریم تجهیزات جدیدی ساخته شد، در تحریم پیشرفت حاصل می‌شود به شرط اینکه نگاه به دست دشمن نباشد.
انتهای پیام

captcha