مدیریت اسلامی عامل مهم در ایجاد شهری زیبا و موفق
کد خبر: 3714433
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

مدیریت اسلامی عامل مهم در ایجاد شهری زیبا و موفق

گروه فرهنگی- شهردار همدان عنوان کرد: رعایت حق الناس در مدیریت شهری باید توسط شما ائمه جماعات ترویج داده شود.

مدیریت اسلامی عامل مهم در ایجاد شهری زیبا و موفق

به گزارش ایکنا از همدان، عباس صوفی، شهردار همدان، دوشنبه، 24 اردیبهشت ماه در نشست فصلی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان و مساجد شهر همدان اظهار کرد: روحانیون طلایه داران توسعه فرهنگ دینی در شهر هستند.
وی با بیان اینکه شهری موفق است که مدیریت آن مبنی بر اصول اسلامی باشد افزود: همدان شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین و شهری که اساسا به این القاب زیبا، مفتخر و زیبنده است.
صوفی اضافه کرد: اعتقاد این مجموعه در مدیریت شهری جهت ایجاد شهری موفق، زیبا و لذت بخش برای همگان، پایندی بر اصول و ارزش‌های اسلامی است، چند سالی است که شهرداری با همکاری ستاد اقامه نماز استان پیشرو در برگزاری نماز جماعات در پارک‌ها است.
شهردار همدان با بیان اینکه این مجموعه سعی در انجام اقدامات فرهنگی مبنی بر اصول اسلامی است ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان تمام مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری دارای جزء خوانی قرآن خواهند بود.

ترویج رعایت حق الناس در مدیریت شهری توسط ائمه جماعات
وی با اشاره به اینکه باید در حوزه رعایت مباحث شهروندی نیز تلاش شود گفت: شهروندان ما باید حق الناس را رعایت کرده و حقوق خود را نسبت به شهر و شهرداری بپردازند که رعایت حق الناس در مدیریت شهری باید توسط شما ائمه جماعات ترویج داده شود.
صوفی ابراز کرد: هفت هزار هکتار محدوده قانونی شهر همدان است که 11 میلیون متر مربع آن معابر است، روزانه 500 تن زباله در شهر تولید می‌شود که سرانه تولید زباله برای هر نفر 750 الی 1 کیلو گرم در طول روز است.
شهردار همدان با بیان اینکه رفت و روب معابر و ارائه خدمات بهتر در سطح شهر به شهروندان نیازمند صرف هزینه‌های بالاست اظهار کرد: سرانه حمل زباله برای هر نفر 200 هزار تومان است که شهروندان تنها 90 هزار تومان آن را پرداخت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه 140 پارک در شهر همدان وجود دارد افزود: در سطح شهر همدان 600 هکتار پارک و فضای سبز عمومی وجود دارد که امسال به یاری خداوند چندین پارک کوچک و بزرگ در شهر ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام

captcha