420 بقعه متبرکه گیلان مجری طرح ضیافت الهی هستند
کد خبر: 3714451
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

420 بقعه متبرکه گیلان مجری طرح ضیافت الهی هستند

گروه فرهنگی – معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان با بیان اینکه 420 بقعه متبرکه گیلان مجری طرح ضیافت الهی هستند، گفت: ویژه برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم امسال برای نخستین بار در بقعه متبرکه فاطمه اخری(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از گیلان، محمد قاسم‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی قرآن کریم امروز در نشست با خبرنگاران، با تبریک به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ویژه برنامه طرح ضیافت الهی از20 اردیبهشت ماه همزمان با غبار روبی بقاع متبرکه در سطح بقاع متبرکه آغاز شده است.

420 بقعه متبرکه گیلان مجری طرح ضیافت الهی هستند

وی افزود: مطابق با ابلاغ سازمان اوقاف طرح ضیافت الهی با همکاری و مساعدت هیات‌های امنا و مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه برگزار می‌شود، از محوری‌ترین برنامه‌های این طرح حضور روحانیون و مبلغین در بقاع و مساجد برای اقامه نماز در وعده‌های مختلف است. علاوه بر این حضور روحانیون اعزامی از قم جهت برگزاری دوره‌های ویژه کودک و نوجوان، خیمه‌های معرفت، مشاوره خانواده و وقف در سطح بقاع شاخص را در برنامه داریم.

قاسم‌پور با بیان اینکه 420 بقعه متبرکه گیلان مجری طرح ضیافت الهی هستند، گفت: باتوجه به اینکه اکنون شاهد پیشرفت‌های متعددی در عرصه فضای مجازی هستیم، خیمه‌های معرفت روش نوین تبلیغ اسلامی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است، در همین راستا «ترتیل خوانی» و «جزء خوانی» قرآن با شکوه بیشتر در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر اعزام قرا جهت تلاوت قرآن و برگزاری محافل انس با قرآن، ویژه برنامه ترتیل خوانی را هم برگزار می‌کند؛ ویژه برنامه ترتیل خوانی که پیش از این هرساله در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار ‌شده، امسال در بقعه متبرکه فاطمه اخری(س) برگزار و به صورت زنده از سیمای مرکز گیلان هم پخش می‌شود، البته طبق گزارش صدا و سیمای واحد گیلان سه برنامه ترتیل خوانی استان گیلان از شبکه‌های سراسری برگزار خواهد شد.

قاسم‌پور بیان کرد: مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور قرا بین‌المللی، ملی و استانی و با نظارت شورای عالی قرآن در مسجد حرم مطهر فاطمه اخری(س) رشت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان، با بیان اینکه از محل درآمد نیات واقفین جهت برگزاری مراسم افطاری به بقاع متبرکه مساعدت خواهد شد، گفت: مراسم «افطاری ساده» در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است که زمان برگزاری آن، از سوی هیات امنای بقاع اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه لیالی قدر در سطح بقاع متبرکه با حضور سخنرانان ولایی، مداحان و قاریان در دستور کار قرار دارد، همچنین در ایام وفات حضرت خدیجه(س) و ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) هم برنامه‌هایی در دستور کار بقاع متبرکه شاخص قرار گرفته است.

قاسم‌پور گفت: امسال رحلت حضرت امام(ره) با شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) مصادف شده است که از هیات امنا انتظار داریم برنامه‌ها را امسال قوی‌تر از هر سال برگزار کنند. همچنین همزمان با عید سعید فطر نماز اقامه نماز عید در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان تصریح کرد: برخی از حسینیه‌ها، مساجد و دارالقرآن‌ها با کمبود قرآن مواجه هستند، اوقاف در این راستا طرحی به نام «وقف مصحف شریف» را اجرا کرده که در این طرح نصف مبلغ یک جلد کلام الله مجید توسط اوقاف و نصف دیگر توسط خیرین بزرگوار پرداخت می‌شود، اگر خیرین بزرگواری تمایل دارند در این وقف مشارکت داشته باشند، می‌توانند با اعلام آمادگی، این قرآن‌ها را از اوقاف دریافت کنند و به مراکز مورد نظر خود هدیه کنند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن در برخی از بقاع شاخص از دیگر ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.


انتهای خبر

captcha