ارسال بیش از دو هزار اثر به رزمواره مدافعان حرم نشان از تعهد هنرمندان است
کد خبر: 3714518
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
جعفری:

ارسال بیش از دو هزار اثر به رزمواره مدافعان حرم نشان از تعهد هنرمندان است

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دو هزار و صد اثر ارسالی به دبیرخانه نخستین رزمواره مدافعان حرم نشان از برخورد متعهدانه هنرمندان بود.

رد نشود//

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در آئین پایانی رزمواره مدافعان حرم با اشاره به برگزاری این رزمواره اظهار کرد: حرکت رزمواره مدافعان حرم در حقیقت جشنواره مدافعان حرم است، اما ما دیدیم نام جشنواره در قد و قامت مدافعان حرم نبود؛ لذا کلمه رزمواره انتخاب شد تا شان شهدای مدافع حرم حفظ شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این رزمواره حرکت تجلیل از انسان‌های بزرگ الهی بود که آگاهانه زمان را شناختند و مصلحت اسلام را فهمیدند.آنها در مقطعی که اسلام در درون و بیرون احساس خطر کردند و از حریم ولایت و امامت دفاع کردند که عزت امروز ما به دلیل وجود این عزیزان است. اگر وقت شناسی، ولایت و شهادت طلبی شهدای مدافع حرم نبود، امروز جهان اسلام معلوم نبود چه وضعیتی داشت.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: شهیدان باعث شدند امروز اسلام سربلند باشد و بقاء متبرکه حضرت زینب شکوه‌ داشته باشد. اگر این عزیزان نبودند، ما جوابی برای تاریخ نداشتیم. ایجاد داعش و تکفیری‌ها همه برای برخورد با جمهوری اسلامی بود که باید با آنها مبارزه می‌شد.

وی بیان کرد: هنرمندان در طول انقلاب هرگاه جای دفاع از عقاید و مکتب بود متعهدانه برخورد کردند و در این رزمواره نیز هنرمندان با ارسال ۲هزار و صد اثر نهضت هنری خلق کردند. در بخش مردمی 537 اثر، در بخش رسانه‌های شنیداری 510 اثر، در بخش مطبوعات، خبرگزاری‌های و پایگاه‌های خبری 460 اثر، موسیقی، سرود و نغمات آئینی 222 اثر، در بخش دیداری 170 اثر و در بخش فضای مجازی 161 اثر دریافت شد که نشان‌دهنده استقبال مهمی بود.

جعفری اظهار کرد: شکل‌گیری حرکت جمعی غیر سازمانی با احساس مسئولیت برای تجلیل از شهدا، خانواده‌ها و شهدای مدافعان حرم شکل گرفت که به همت معاونت صدای رسانه ملی بود. در بخش معاونت مجازی رسانه ملی نیز همت جدی شکل گرفت و در این حوزه نیز فعالیت‌های عمده‌ای شکل گرفت.

وی افزود: بسیج صدا و سیما نیز بخش دیداری را عهده‌دار بود. معاونت مطبوعات وزارت ارشاد نیز در بخش خبرگزاری‌ها و مطبوعات را پیگیری کردند. بخش هنری وزارت ارشاد، شورای فرهنگ عمومی، سازمان هنری و امور سینمای دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز پیشگام بودند. مجموعه این دستگاه‌ها ستاد مردمی را با عشق و علاقه ایجاد کردند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اینکه نخستین رزمواره مدافعان حرم با تلاش‌های هشت ماهه به اینجا رسید، تصریح کرد: امیدواریم در دومین دوره این حرکت عظیم بتوانیم بخش بین‌الملل این رزمواره را فعال کنیم تا از هنرمندان جغرافیایی مقاومت بهره ببریم.

انتهای پیام

captcha