رصد هلال ماه رمضان توسط 8 گروه در خوزستان
کد خبر: 3714755
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

رصد هلال ماه رمضان توسط 8 گروه در خوزستان

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد استهلال استان خوزستان با بیان اینکه رصد هلال ماه رمضان توسط 8 گروه در خوزستان انجام می‌شود، اعلام کرد: این گروه‌ها غروب فردا چهارشنبه 26 اردیبهشت به رصد ماه رمضان می‌پردازند.

رصد هلال ماه رمضان توسط 8 گروه در خوزستان

حمید خلفی، دبیر ستاد استهلال استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: ستاد استهلال زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است. نمایندگی این ستاد در خوزستان زیر نظر آیت‌الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در استان و مدیریت آن بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز است.

وی اظهار کرد: هر ماه گروه‌های استهلال در برخی شهرستان‌ها حضور یافته و رصد ماه را انجام می‌‌دهند. در ماه مبارک رمضان به خاطر حساسیت بیشتر رصد هلال، گروه‌های ما با ظرفیت‌ها و امکانات بیشتر با حضور افراد نخبه دانشگاهی و روحانیت به ریاست ائمه جمعه در برنامه استهلال ماه شرکت می‌کنند.

خلفی اعلام کرد: هشت گروه استهلال مجهز به تلسکوپ و دوربین‌های دوچشمی با حضور نیروهای متخصص نجوم از غروب فردا چهارشنبه 26 اردیبهشت در نقاط موردنظر مستقر خواهند شد.

وی افزود: هلال فردا قابل رؤیت و ارتفاع آن 12 درجه با ضخامت 2 درصد و ماندگاری 63 دقیقه است و اگر مشکل جوی وجود نداشته باشد با چشم غیرمسلح نیز قابل رؤیت است.

دبیر ستاد استهلال استان خوزستان گفت: سه گروه در اهواز، دو گروه در دزفول، یک گروه در خرمشهر، یک گروه آبادان و یک گروه در لالی استهلال ماه رمضان را انجام می‌دهند. در اهواز این گروه‌ها در کیانپارس، پارک ساحلی و نقطه‌ای در خارج از شهر هلال ماه را رصد می‌کنند.

انتهای پیام

captcha