قرآن و اهل بیت(ع) خاستگاه فرهنگ اسلامی محسوب می‌شوند
کد خبر: 3715075
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

قرآن و اهل بیت(ع) خاستگاه فرهنگ اسلامی محسوب می‌شوند

گروه اجتماعی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن برای شناخت طریق سعادت است، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) خاستگاه فرهنگ اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: رمضان ماه نزول بهترین کتاب خداوند، ماه دارای بهترین شب سال و ماه بهترین حالات عبادت و بندگی مومنان است.

ماه رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است

وی، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن برای شناخت طریق سعادت است، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) خاستگاه فرهنگ اسلامی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رمضان فرصتی مغتنم برای رسیدن انسان به قُرب اخلاقی است چراکه انسان در این ماه از برخی از ویژگی‏‏‌های خداوند مانند نخوردن و ننوشیدن و... در ساعاتی از شبانه‏‏‌روز نیز بهره‌مند می‏‏‌شود .

حجت‌الاسلام همزبان ادامه داد: رمضان ماهی است که اولش رحمت، میانه‌اش مغفرت و آخرش آزادی از آتش است، کسی که بر زیر دستش در آن روز آسانی می کند، خدایش می آمرزد و از آتش دوزخ آزادش می‌سازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، با اشاره به ضرورت اهمیت ماه مبارک رمضان افزود: ماه مبارک رمضان ماه بزرگی است، در روایات آمده است که اگر مردم اهمیت ماه مبارک رمضان را بدانند، آرزو می کردند که کل سال ماه مبارک رمضان باشد.

وی، فضائل ماه مبارک رمضان را از آنِ کسانی دانست که حقیقت آن را درک کنند و افزود: بدیهی است فضائل و ثواب‌هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه داری ذکر شده از آنِ کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‌ها جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام همزبان، از لزوم تأمل در آیات قرآن گفت و تاکید کرد: با تأمل در آیات قرآن و فهم آن باید بتوانیم دستورات قرآن را در زندگی خویش به کار ببریم.

انتهای پیام

captcha