جشن شکرگزاری مهارت قرآن‌آموزی دانش‌آموزان ابتدایی البرز برگزار شد
کد خبر: 3715143
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

جشن شکرگزاری مهارت قرآن‌آموزی دانش‌آموزان ابتدایی البرز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: جشن شکرگزاری قرآن برای ۴۲ هزار و ۳۰۷ دانش آموز پایه سوم ابتدایی مدارس ابتدایی این استان برگزار شد.

جشن شکرگزاری مهارت قرآن‌آموزی دانش‌آموزان ابتدایی البرز برگزار شد

جعفر مقیمی در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی دختر و پسر در این جشن که به صورت مدرسه‌ای و منطقه‌ای برگزار شد، شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه این جشن برای دانش‌آموزان به زبان شعر، هنر و قصه پیام‌های آموزشی -تربیتی از کلام وحی را به همراه داشت، خاطر نشان کرد: کسب مهارت روخوانی قرآن‌کریم برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در مدارس از مهر ماه و آغاز سال تحصیلی توسط معلمان همان پایه آموزش داده می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: این طرح به منظور انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن‌کریم در سراسر مدارس استان البرز در پایه سوم اجرا شده است.
مقیمی اضافه کرد: معلمان در طول سال تحصیلی و جشن‌های قرآنی به دانش‌آموزان تاکید کردند که باید در راستای علم و معرفت قرآنی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه تنها راه نجات بشر در دنیا پناه بردن به قرآن، درس گرفتن از آن و عمل کردن به آن است، یادآور شد: قرآن چراغ راهنمایی و روشنایی و همچنین هدایت بشر در این دنیا و آخرت است.
مقیمی گفت: با اجرایی شدن این طرح در مدارس دانش‌آموزان به صورت روخوانی قرآن‌کریم آنچه را که در کتاب درسی قرآن‌کریم آمده است را فرا می‌گیرند.
وی گفت: در این جشن دانش‌آموزان شعرهای قرآنی را همخوانی می‌کنند، کیک جشن قرآن میل می‌کنند و به آنان هدیه‌های فرهنگی – آموزشی داده می‌شود.
انتهای پیام./

captcha