برگزاری جلسات قرآن پاسخ دندان‌شکن به وهابیت است/ انس با قرآن؛ بهترین راه برای دوری از غفلت
کد خبر: 3715367
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
آیت‌الله العظمی مکارم:

برگزاری جلسات قرآن پاسخ دندان‌شکن به وهابیت است/ انس با قرآن؛ بهترین راه برای دوری از غفلت

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله العظمی مکارم تاکید کرد: این جلسات هم سبب سعادتمندی انسان در نزد پرودگار و هم موجب بستن دهان کسانی مانند وهابیت می‌شود که ما را متهم به کم توجهی به قرآن می‌کنند.

برگزاری جلسات قرآن پاسخ دندان‌شکن به وهابیت است/ انس با قرآن؛ بهترین راه برای دوری از غفلت

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در اولین جلسه از جلسات تلاوت ترتیل در حرم حضرت معصومه(س) به شرح دعای اول ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی افزود: در دعای روز اول ماه رمضان از خداوند می‌خواهیم روزه من را مانند روزه روزه‌داران حقیقی قرار دهد.

وی افزود: روزه‌داران حقیقی کسانی هستند که از روزه فقط به نخوردن اکتفا نمی‌کنند بلکه مرتکب غیبت، دروغ، کم‌فروشی و گناهان کبیره نمی‌شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به تعبیر قیام القائمین بیان کرد: در ادامه فرموده که خدایا قیام من در دل شب را همانند قیام قائمین حقیقی قرار داده یعنی مانند کسانی که بر می‌خیزند در حالی که تمام وجود آن‌ها را روحانیت شب زنده‌داری فرا گرفته است.

آیت الله مکارم بیان کرد: کسانی هستند که شب زنده‌داری می‌کنند، ولی غیر از بی‌خوابی و خستگی سهمی از آن ندارند و خوشا به حال کسانی که هم روزه آنان روزه صائمین و هم قیامشان قیام قائمین است.

ایشان افزود: در ادامه دعا می‌خوانیم که خدایا اگر در حال غفلت بودم در اولین روز ماه تو مرا از خواب غفلت بیدار کن و بهترین راه بیداری نیز توجه به قرآن مجید است.

این مفسر قرآن خطاب به حاضران در این جلسه گفت: تلاش کنید ضمن قرائت قرآن در این ماه با مفاهیم نیز آشنا شوید، زیرا انسان با قرآن انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از برپایی این جلسات تصریح کرد: این جلسات هم سبب سعادتمندی انسان در نزد پروردگار و هم موجب بستن دهان کسانی مانند وهابیت می‌شود که ما را متهم به کم توجهی به قرآن می‌کنند و پاسخ دندان‌شکن به آنان است.

وی بیان کرد: حضور اقشار مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان در این مجالس بسیار ارزشمند است، زیرا در اطراف ما خطرات فرهنگی زیادی وجود دارد که با پناه بردن به قرآن و با انس با آن می‌توانیم خودمان و خانواده را از آن دور کنیم.

وی تاکید کرد: روزگاری فقط چند نفر دور هم می‌نشستند و جلسات قرآنی خلوت بود، ولی بحمدلله به برکت انقلاب امروز هزاران نفر در این مجالس در سراسر کشور حضور دارند.

انتهای پیام
captcha