حمایت از آرمان ها و اصول فلسطین برای ایرانیان انکارناپذیر و وظیفه است
کد خبر: 3715495
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

حمایت از آرمان ها و اصول فلسطین برای ایرانیان انکارناپذیر و وظیفه است

گروه سیاسی - امام جمعه شهرستان ماکو گفت: حمایت از آرمان ها و اصول فلسطین برای ایرانیان انکارناپذیر و وظیفه است.

حمایت از آرمان ها و اصول فلسطین برای ایرانیان انکارناپذیر و وظیفه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو تاکید کرد: امروز شاهد آن هستیم که در پی جنایات آمریکا، اسرائیل و ایادی استکبار جهانی، سکوت ننگینی در بین دول حاکم است.

وی تصریح کرد: امت مسلمان و حکومت های اسلامی در بحث انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ساکت ننشینند و انزجار خود را در این بحث به منصه ظهور بگذارند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه بر لزوم عدم فراهم سازی زمینه های اختلاف بین اقوام اشاره کرد و افزود: اختلاف، قدرت را از بین میبرد.

امام جمعه ماکو گفت: حمایت از آرمان ها و اصول فلسطین برای ایرانیان انکارناپذیر و حتی یک وظیفه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار جهانی، ثواب ذکر صلوات دارد، افزود: چرا که این اقدام، عمل به فروع دین اسلام یعنی بحث تولی و تبری است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری در بخش خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ماکو در تشریح فضائل و کرامت ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه، چشم، گوش، اعضا و جوارح همگام با زبان باید روزه دار باشند و ذکری جز ذکر الهی نگویند.

وی در ادامه بر بحث تحریفات و خرافات وارده به اعمال دینی اشاره کرد و عنوان نمود: مسلمانان باید در تمامی امورات دینی خود پیرو فرامین مراجع تقلید خود باشند.

خطیب نماز جمعه ماکو ماه رمضان را فرصت خود شناسی و دوری از شیطان درون ابراز و تصریح کرد: در این ماه پربرکت نباید قرآن به مهجوریت سپرده شود چراکه قرآن کتاب هدایت و شفای دردهای جامعه است.

وی در ادامه از قرآن کریم بعنوان کلام الهی یاد کرد و گفت: قرآن مرجع تمامی بحثهای سیاست، دیانت، اقتصاد، خانواده، مدنیت، جامعه شناسی و غیره است.

امام جمعه ماکو در ادامه بر لزوم رفع موانع ازدواج و افزایش فرزندآری در کشور اشاره کرد و افزود: دولت در راستای افزایش بسته‌های تشویقی در جهت سود زوجین به فرزند آوری بیشتر، اقدامات جهادی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری افزود: امروز دولتمرد های سایر کشورها به این درک رسیده اند که با افزایش جمعیت و نیروی انسانی کشور میتوانند به اهداف کلان دست یابند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اهدای عضو را اهدای زندگی توصیف کرد و خاطر نشان کرد: از دیدگاه اسلام این بحث هیچگونه محدودیت و مانعی ندارد و حتی به آن اشاره شده است

انتهای پیام

captcha