اعزام چهارمین کاروان سلامت هلال احمر به مناطق زلزله‌زده
کد خبر: 3715595
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
درگاهی عنوان کرد:

اعزام چهارمین کاروان سلامت هلال احمر به مناطق زلزله‌زده

گروه سلامت ــ رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اعزام چهارمین کاروان سلامت به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

اعزام چهارمین کاروان سلامت هلال احمر به مناطق زلزله‌زده
 
حبیب درگاهی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، از اعزام چهارمین کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
وی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار شد کاروانی متشکل از تیم‌های درمانی شامل پزشکان متخصص و پیراپزشک آماده شود که تا پایان این ماه و اوایل ماه آینده این کاروان اعزام می‌شود. این تیم قرار است به ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی و حمایت روانی بپردازند، ضمن اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز این پزشکان داوطلب از سوی خود آن‌ها تأمین می‌شود.
درگاهی با بیان اینکه کاروان‌های سلامت سازمان داوطلبان آمار کاهشی نسبت به کاروان‌های قبلی دارد عنوان کرد: این کاهش‌ها به این دلیل است که کاروان‌های اعزامی قبلی به دلیل تخصصی بودن تأثیر خود را گذاشته و این از بار مراجعات کم کرده است لذا هر بار که کاروانی از سوی این سازمان اعزام می‌شود سعی می‌شود تخصص‌های بیشتری در آن گنجانده شود.
وی یادآور شد: حمایت و سرکشی مستمر به آسیب‌دیدگان زلزله برای رصد و تامین نیاز‌های آنان بسیار مهم است، و این امر که آن‌ها احساس کنند فراموش نشده و هنوز مردم مسئولان به فکر آنان هستند امید بسیاری را در زندگی آنان ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان داوطلبان افزود: در زلزله کرمانشاه ۱۱ هزار داوطلب حضور داشته و در بخش‌های مختلف مانند امداد رسانی و توزیع اقلام یا برپایی چادر به هموطنان کمک کردند.
وزرات بهداشت بخواهد برای مبارزه با سالک ورود می‌کنیم
درگاهی با اشا‌ره به مسئولان وزارت بهداشت در رابطه با امکان گسترده شدن بیماری سالک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: متولی اصلی رسیدگی به بیماری‌ها در کشور وزارت بهداشت است، در صورتی ما ورود پیدا می‌کنیم که از سوی وزارت بهداشت داوطلبان ما برای کمک فراخوانده شوند.
انتهای پیام
captcha