قاریان در رمضان، زیبایی‎های کلام وحی را نشان دهند
کد خبر: 3715707
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

قاریان در رمضان، زیبایی‎های کلام وحی را نشان دهند

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ قاری برجسته روحانی استان قم بر لزوم تلاش قاریان قرآن برای نشان دادن زیبایی‎های کلام وحی در رمضان تاکید کرد.

حجت الاسلام محسن زهدی علیپور در گفت وگو با ایکنا از قم گفت: قرآن کریم بهترین ماه خداوند و روزهای برگزیده ای است که خداوند رابطه بسیار عمیقی با بندگان ایجاد می کند و آنها را سفره خاص خود دعوت می کند.
وی افزود: قرآن کریم وقتی برای ماه رمضان شناسنامه ای معرفی می کند از ینزل قرآن سخن می گوید؛ یعنی در این ماه یکی از دو ثقل عظیمی که پیامبر از طرف خداوند به سوی بشر نازل شده است.
این قاری برجسته روحانی بیان کرد: امام محمد باقر(ع) بیان می دارند که هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن نیز ماه مبارک رمضان است؛ باید در این بهار دلگشا دل های خود را شستشو دهیم و بهاری شویم.
وی گفت: بهار اوج شکوفایی و تبلور و شکوفایی زیبایی ها وجذابیت های است که در قران ماه رمضان است؛ این ماه بزرگترین ماهی است که برای طول سال برای یک مسلمان رخ می دهد و بهترین لحظات را رقم می زند که اوج آن در شب قدر است.
وی تصریح کرد: یکی از زیبایی های رمضان آن است که مردم اشتیاقی خاصی برای لحظات معنوی افطار و سحر و مناجات های دعای افتتاح و شب های قدر که معنویت آن لذت بخش است دارند که با هیچ چیزی قابل وصف نیست.
وی اظهارکرد: زیبایی های قرآن در تلاوت قرآن نمود پیدا می کند و قاریان به عنوان شاخص های قرائت این کلمات وحیاینی پیش قراول هستند که اول باید زیبایی های قران را به مردم نشان بدهند و خودشان را حائز شرایطی بدانند که مبلغ خوبی برای امدن مردم به سوی قرآن باشند.
انتهای پیام

captcha