سیاست‌های کلی برنامه‌های آینده شورای عالی قرآن شهرداری تبیین می‌شود
کد خبر: 3715784
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
حجت‌الاسلام صادق‌زاده:

سیاست‌های کلی برنامه‌های آینده شورای عالی قرآن شهرداری تبیین می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر جدید شورای عالی قرآن شهرداری تهران گفت: در نظر داریم تا سیاست‌های کلی برنامه‌های آینده این شورا را تبیین ‌کنیم و سپس آن را تصویب و وارد فاز عملیاتی ‌شویم.

سیاست‌های کلی برنامه‌های آینده شورای عالی قرآن شهرداری تبیین می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده، دبیر جدید شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: نخستین جلسه شورای عالی قرآن شهرداری در دوره جدید در آستانه ماه مبارک رمضان برپا شد.
وی ادامه داد: این شورا که با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور چون عباس سلیمی، مسعود وکیلی و ... و دو نفر به عنوان نماینده گروه‌های اسلامی شهر احمد مسجدجامعی و لواجو، دبیر کمیته دینی شورا برگزار شد، همراه با مطرح کردن مباحث اولیه بود.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله تبیین سیاست‌گذاری‌ها و تصویب هستیم، عنوان کرد: در نظر داریم تا سیاست‌های کلی برنامه‌های آینده این شورا را تبیین ‌کنیم و سپس آن را تصویب می‌کنیم و وارد فاز عملیاتی می‌شویم. همچنین طی تصمیمی که به عمل آمد مقرر شد پس از ماه مبارک رمضان هر دو هفته یکبار جلسه شورا برگزار شود و در ماه مبارک رمضان نیز دومین جلسه شورا تشکیل می‌شود، اما در گذشته این جلسه ماهی یکبار بود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زمینه قرآنی وسیعی دارد، ادامه داد: 354 خانه قرآن در 354 محله تهران تحت نظارت شهرداری داریم و همچنین تعداد زیادی از جلسات قرآن شناسایی شده است و بحث حمایت از این جلسات برای پربار و قوی‌تر برگزار شدن آن مطرح شده است.
صادق‌زاده در خصوص علت عدم برپایی نمایشگاه شمیم وحی ویژه تجهیز مؤسسات و جلسات خانگی و ... عنوان کرد: اعتبار این نمایشگاه مصوب نشده بود و اگر کمک‌های لازم انجام شود با برنامه دقیق‌تر این نمایشگاه را برنامه‌ریزی خواهیم کرد. همچنین در نظر داریم خانه قرآن فعال با بهره‌گیری از نیروهای قرآنی و قراء و حفاظ محلات داشته باشیم تا هم بحث جذب جوانان باشد و هم آموزش قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی و تجوید و صوت و لحن باشیم.
وی با تأکید بر اینکه در نظر داریم تا کار زیربنایی انجام دهیم، ادامه داد: برای کار زیربنایی، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق است تا بتوانیم طرح‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.
دبیر جدید شورای عالی قرآن شهرداری تهران در خصوص برگزاری محافل قرآن در ماه مبارک رمضان در مساجد شاخص، بوستان‌ها و فرهنگ‌سراهای منتخب گفت: برگزاری محافل تفسیر قرآن در همه شب‌های ماه مبارک رمضان در 50 مسجد شاخص و برنامه شبی با قرآن در 123 مسجد از جمله اقدامات شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان با موضوع «قرآن و خانواده» است.
یادآور می‌شود، پیش از این حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مسئولیت دبیری این شورا را عهده‌دار بود. همچنین حجت‌الاسلام صادق‌زاده دارای فعالیت اجرایی در حوزه قرآن است، همچنین امام جماعت مسجد جامع نارمک است.
انتهای پیام

captcha