غفلت از ماه رمضان شقاوت و سردرگمی را به همراه دارد
کد خبر: 3715893
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
حجت‌الاسلام بخشی:

غفلت از ماه رمضان شقاوت و سردرگمی را به همراه دارد

گروه معارف - مدیر مدرسه علمیه تاکستان با بیان اینکه مردم از ظرفیت ماه رمضان برای تعالی معنوی بهره‌گیری کنند، گفت: ماه مبارک رمضان با یک وضعیت استثنایی وصف‌ناپذیر نیازمند ایجاد هماهنگی قبلی و استعدادیابی است و باید بهترین استفاده و بهره‌برداری را از آن داشت و غفلت از این ماه، شقاوت و سردرگمی را به همراه خواهد داشت.

رمضان بهترین فرصت برای توبه و پاک شدن از گناهان است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید علی بخشی، در جلسه تفسیر قرآن که شب گذشته 29 اردی‌بهشت در حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: نباید بهره‌گیری از ماه رمضان را در گرسنگی، تشنگی و سختی کشیدن تجسم کنیم، بلکه باید حل مشکلات را در درون خود جستجو و قلم عفو بر جرائم خود بکشیم و تولد نو را برای خود رقم بزنیم.
مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان تصریح کرد: عظمت ماه مبارک رمضان آن‌چنان ارزشمند و مبارک است که حتی اگر هیچ کاری هم ازجمله عبادت و نیایش را انجام ندهند موردعنایت قرار می‌گیرند که این خود نوعی توجه خداوند است که حتی خواب بنده روزه‌دار خود را تسبیح کرده و برای او پاداش در نظر می‌گیرد.
وی افزود: اگر آن‌گونه که ماه رمضان و آثار آن در دین اسلام آورده شده است برای بشر تبیین و ارائه شود در انسان ایجاد شوق و فرح‌بخشی کرده و بشر در مواجه با سختی و تغییرها با توکل به خدا و درک این ماه احساس پناه و امنیت و رضایت‌مندی می‌کند.
استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان با یک وضعیت استثنایی وصف‌ناپذیر نیازمند ایجاد هماهنگی قبلی و استعدادیابی است و باید بهترین استفاده و بهره‌برداری را از آن داشت و غفلت از این ماه، شقاوت و سردرگمی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: باید با صبوری و آگاهی کامل ماه رمضان را درک کرد، ضمن اینکه می‌بایستی در خصوص این ماه مبارک اوصاف، برکات و اثرات قبل و بعدازآن مطالعه و برنامه‌ریزی داشت تا سراسیمه و بدون توجه وارد این ماه و ضیافت الهی نشویم و بتوانیم از برکات این ماه تحولات شگرفی را در خود ایجاد کنیم.
حجت‌الاسلام بخشی تصریح کرد: ماه رمضان محل استقرار معنویت قلب و دل آدمی است و دست زدن و راه یافتن به چنین ماه باعظمتی بدون تدبیر و اندیشه نتیجه معنوی آن را هدر می‌دهد چراکه بدون هماهنگی و توجه این نتیجه حاصل نمی‌شود.
وی گفت: خوشبختانه امروز عرصه تبلیغ دین در سطح کشور برنامه‌ها برای ذائقه‌های مختلف تولید می‌شود و این برنامه‌ها در کیفیت‌ها، ساعات و اشکال مختلف هستند و اگر کسی از این‌همه ظرفیت موجود استفاده نکند، خسارت کرده است.

انتهای پیام

captcha