پارچه با ارز 4200 تومان برای محصولات حجاب کجاست
کد خبر: 3716297
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
سلیمانی مطرح کرد:

پارچه با ارز 4200 تومان برای محصولات حجاب کجاست

گروه جامعه ــ یک تولید کننده محصولات حجاب با اشاره به افزایش قیمت پارچه در پی نوسانات ارزی از مسئولان سؤال کرد: پارچه با ارز 4200 تومان برای محصولات حجاب کجاست؟

پارچه با ارز 4200 تومان برای محصولات حجاب کجاست

اسد‌الله سلیمانی، مدیرعامل برند «حجاب گستر» و یکی از سه مشارکت کننده در طرح فردوس که طی آن چادرهای مشکی با کیفیتی خوب و قیمتی نازل در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه سال گذشته طرح نذر حجاب در نمایشگاه قرآن اجرا و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت، گفت: در این طرح چادرهای کهنه با چادرهای دوخته شده نو تعویض و در قبال هر چادر 49 هزار تومان از مردم گرفته می‌شد که این پول هزینه تمام شده چادر بود.

وی ادامه داد: امسال هم همین طرح در نمایشگاه قرآن اجرا می‌‌شود و ما چون قول داده بودیم این طرح نذر حجاب باشد و سودی برای ما نداشته باشد قیمت آن را امسال 59 هزار تومان تعیین کردیم اما با توجه به نوسانات بازار ارز و گرانی دلار قیمت پارچه افزایش یافت و امسال هر چادر با زیان دو تا سه هزار تومان به مردم فروخته می‌شود.

این تولید کننده کشورمان با اشاره به اینکه جبهه و جنگ را نیز تجربه کرده و یک برادر شهید و دو برادر جانباز دارد، (یکی از برادران جانباز ایشان فوت کرده‌اند)، گفت: وقتی پیکر برادر شهیدم را می‌آوردند همه مغازه‌ها را بستند و به تشییع جنازه آمدند؛ همدلی مردم با ما به حدی بود که غم و غصه‌هایمان را فراموش می‌کردیم، خودمان هم که از جبهه می‌آمدیم همه به استقبالمان می‌آمدند و در نبودمان هم به خانواده ما سر می‌زدند اما حالا که در جبهه فرهنگی کار می‌کنیم، می‌‌بینیم که این جبهه بسیار سخت‌تر و طاقت‌فرسا است.

وی افزود: حالا که نذر فرهنگی حجاب را انجام می‌دهیم خیلی‌ها به ما نیش زبان می‌زنند و می‌گویند برای پول درآوردن از این راه وارد شده‌‌اید. من به همه می‌گویم بیایید بررسی کنید ببینید از طرح نذر حجاب اگر ریالی سود مالی کسب کرد‌ه‌ایم ما را مجازات کنید.

این تولیدکننده کشورمان که هر هفته در تولیدی خود یک روز را به دوخت رایگان چادر اختصاص می‌دهد، ضمن اظهار امیدواری از اینکه روزی برسد دوخت رایگان چادر در همه مناطق راه‌اندازی شود و مردم به نذر حجاب و چادر همانند نذرهایی که در محرم و صفر انجام می‌د‌هند نیز توجه کنند، گفت: این اقداماتی است که ما می‌توانیم در حوزه حجاب انجام دهیم اما مسئولان هم در بحث کلان این قضیه باید کار کنند. واقعاً نمی‌دانم باید به کجا بگویم ارز 4200 تومان برای خرید پارچه چادر کجاست و چگونه باید به دست تولید کنندگان حجاب و چادر ملی برسد. ما از مسئولان ارز نمی‌خواهیم فقط پارچه با قیمت مناسب را در اختیار ما قرار دهند. اگر پارچه با قیمت مناسب برای تولید محصولات حجاب در اختیار ما نباشد و یا مثلاً یک سال دیگر به دست ما برسد ما طی این یک سال زمین خرده‌ایم.

سلیمانی از مسئولان خواست پارچه در اختیار وی قرار دهند تا بتواند طرح فردوس(نذر حجاب) را ادامه دهد و تصریح کرد: حسابداران شما بیایند و بررسی کنند که اگر این طرح سودی دارد ما را مجازات کنند؛ من به عنوان یک رزمنده حاضر هستم تجارب خودم را در خصوص طرح فردوس و ارائه ارزان چادر مشکی در اختیار سایرین هم قرار می‌دهم تا آنها دیگران هم وارد اجرای این طرح شوند.

وی به اشتغال‌زایی طرح فردوس هم اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز طرح نزدیک به 110 هزار چادر توزیع کرده‌ایم و این یعنی ایجاد اشتغال. در حال حاضر هم 125 نمایندگی این طرح را در کشور اجرا می‌کنند که بخشی دانشگاهی هستند. آیا تاکنون یک ریال به تولید کنندگان حجاب به عنوان افرادی که اشتغال ایجاد کرده‌اند داده شده است؟ تمام تولیدی من پر از لوح است اما لوح دردی از کمبود مواد اولیه من و دردی از چادر و بخش فرهنگی دوا نمی‌کند؟ ممنون که برای ما حرمت گذاشته‌اید و لوح تقدیر داده‌اید اما بیایید کار اساسی انجام دهیم.

انتهای پیام

captcha