۲۷۰ میلیون تومان بودجه قرآنی خوزستان است
کد خبر: 3716317
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز/

۲۷۰ میلیون تومان بودجه قرآنی خوزستان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره بودجه قرآنی سال ۹۶ استان گفت: زمانی که بهار بودجه قرآنی بود، گذشت. استان‌های دیگر میلیارد‌ها بودجه گرفته بودند، اما کل بودجه‌ای که استان خوزستان گرفته بود ۲۷۰ میلیون تومان است، البته آیت‌الله جزایری انصافاً پیگیری کردند و قول و قرار‌هایی نیز گرفتند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شب گذشته 30 اردیبهشت همزمان با روز نخست برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه خبرگزاری قرآن، ضمن تشکر از حضور خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه خوزستان، اظهار کرد: امسال حدود 80 غرفه در حوزه‌های مختلف قرآنی در نمایشگاه ماه رمضان راه‌اندازی شده است. در کنار عرضه کتاب‌های قرآنی، صنایع دستی و هنرهای قرآنی نیز پیش بینی شده و برنامه‌های جنبی خوبی در حاشیه نمایشگاه تدارک دیده شده است. شب شعر قرآنی، شبی با قرآن و ارائه تلاوت‌های مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که در نظر گرفته شده است.

جوروند با اشاره به حضور اتحادیه مؤسسات قرآنی در نمایشگاه امسال گفت: حضور اتحادیه کار خوبی است. واگذاری فعالیت‌های مختلف به اتحادیه‌ها و مؤسسات از جمله اتحادیه مؤسسات حرکت خوبی است. ان شاءالله این استقلال به تدریج بیش از این شود، به طوری که در بحث‌های اعتباری هم نیازی به ما نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: حرکت خوب دیگری که در نمایشگاه امسال انجام شد، این است که از اداراتی که به نحوی کار قرآنی و فرهنگی می‌کنند، دعوت کردیم، سازمان حج و زیارت، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و نهاد کتابخانه‌ها امسال در نمایشگاه قرآن حضور دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعریف هدف و افق واحدی برای فعالیت‌های قرآنی بین سازمان‌های مرتبط اتفاق خوبی است، با اشاره به جلسات شورای قرآنی استان گفت: جلسات این شورا عقب افتاده است ولی ماه رمضان جای آن است که این جلسه برگزار شود؛ سعی می‌کنیم ان شاءالله این جلسه را برگزار کنیم.

جوروند همچنین در پاسخ به سؤالی درباره بودجه قرآنی استان در سال 96 گفت: زمانی که بهار بودجه قرآنی بود، گذشت. در آن موقعیت استان‌های دیگر میلیاردها بودجه گرفته بودند اما کل بودجه‌ای که استان خوزستان گرفته بود 270 میلیون تومان است. آن موقع بهار اعتبارات قرآنی بود. البته آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان انصافاً پیگیری کردند که بودجه‌ای داده شود و قول و قرارهایی نیز گرفتند.

انتهای پیام

captcha