حماسه فتح خرمشهر استکبار جهانی را حیرت زده کرد
کد خبر: 3716477
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

حماسه فتح خرمشهر استکبار جهانی را حیرت زده کرد

گروه فرهنگی- مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد گفت: فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات «الی بیت‌المقدس» در هشت سال دفاع مقدس بود که استکبار جهانی را حیرت زده کرد.

حماسه فتح خرمشهر استکبار جهانی را حیرت زده کرد

به گزارش ایکنا از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد 31 اردیبهشت ماه در نشست هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد در یزد با گرامیداشت سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر استکبار جهانی را حیرت‌زده کرد.
ابراهیمی تصریح کرد: نصرت الهی در کنار وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی از نیروهای مسلح گرفته تا نیروهای مردمی و بسیج، حماسه‌ای را رقم زد که برای همیشه درس عبرت تاریخ برای مستکبران شد.
وی ادامه داد: فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات «الی بیت‌المقدس» در هشت سال دفاع مقدس بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ انجام شد.
ابراهیمی این پیروزی را به لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق دانست و افزود: این روز تاریخی به‌حق نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی مردم قهرمان ایران اسلامی در برابر استکبار نام گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان یزد اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت سوم خرداد نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس دارد و باید همواره باشکوه برگزار شود.
یادآور می شود برگزاری یادواره شهدا، دیدار با رزمندگان سرفراز فتح خرمشهر و تجلیل از خانواده شهدا، تهیه و چاپ خاطرات فتح خرمشهر، حضور در نمازهای جمعه مناطق و برگزاری نمایشگاه مقامت ازجمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

captcha