روزه‌داری؛ سپر آتش دوزخ/ رمضان را از دست ندهیم
کد خبر: 3716552
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

روزه‌داری؛ سپر آتش دوزخ/ رمضان را از دست ندهیم

گروه معارف - عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، با بیان اینکه روه داری سپر آتش دوزخ است، گفت: د: انسان نباید این ماه را از دست بدهد و حتی توفیق اینکه خداوند به او عمری داده است تا که رمضان را درک کند داشته باشد.

حجت‌الاسلام عباس عباس‌زاده، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه روزه داری سپر آتش دوزخ است، گفت: رمضان در نجات از دوزخ جهنم تاثیرگذار بوده و آنرا شرط اصلی ورود به بهشت می‌دانند.

رمضان در نجات از دوزخ جهنم تاثیرگذار است
وی افزود: تلاوت قرآن، سحرخیزی و شب زنده داری ار اعمال سفارش شده ماه رمضان است که آدابی دارند و قرآن را برای این که معنی آن را بفهمیم و به آن عمل کنیم، تلاوت می‌کنیم.
حجت‌الاسلام عباس زاده ادامه داد: انسان‌ها می‌توانند متنعم شدن از نعمات بهشت را از خداوند مسئلت کنند و جسم و جان آمادگی این فیض را پیدا می کند.
عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با اشاره به اعمال توصیه شه در ماه مبارک رمضان افزود: تلاوت قرآن، سحرخیزی و شب زنده داری ار اعمال سفارش شده ماه رمضان است که آدابی دارد.
این استاد دانشگاه یادآور شد: ماه رمضان از ماه‌های پرفضیلت سال است که انسان‌ها به میهمانی خدا دعوت شده اند و موظف به روزه داری هستند.
وی روزه داری را تشابه به پرورگار دانست و افزود: روزه داری تشابه به خود پروردگار است که از هرگونه خوردن و آشامیدن منزه است، روزه داری باخبر شدن از احوال تشنگان و گرسنگان است، استراحتی برای دستگاه‌های گوارشی انسان است و تقویت اراده انسان است.
حجت‌الاسلام عباس زاده از لزوم درک ماه رمضان برای انسان گفت و تاکید کرد: انسان نباید این ماه را از دست بدهد و حتی توفیق اینکه خداوند به او عمری داده است تا که رمضان را درک کند داشته باشد، انسان باید تلاش کند که در زمره مغفورین قرار گیرد تا خداوند از گناهان او بگذرد.

انتهای پیام

captcha