فرودگاه بیرجند میزبان بیش از ۴ هزار زائر سرزمین وحی در سال جاری
کد خبر: 3716569
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد:

فرودگاه بیرجند میزبان بیش از ۴ هزار زائر سرزمین وحی در سال جاری

گروه اجتماعی - مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی اعلام کرد: فرودگاه بیرجند میزبان ۴۶۸۸ زائر سرزمین وحی در سال جاری است.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی، هادی سلامی اظهار کرد: فرودگاه بیرجند در سال گذشته به عنوان نخستین بار میزبان پروازهای حج تمتع بود که با تلاش های همکاران فرودگاهی و همچنین ارگان های درگیر در عملیات حج توانستیم رضایت مندی ۱۰۰ درصدی زائران را به دست آوریم.

فرودگاه بیرجند میزبان بیش از 4 هزار زائر سرزمین وحی طی امسال

سلامی افزود: سال گذشته کاستی‌هایی نیز وجود داشت که با کسب تجربه تمام تلاش‌مان بر این خواهد بود که بتوانیم بهتر از گذشته به زائران و مستقبلین خدمات ارزنده ارائه دهیم.

وی  بیان کرد: طبق اعلام معاون سازمان حج و زیارت پروازهای مدینه قبل از ۲۷ تیرماه تا ۱۹ مرداد ماه و پروازهای مدینه بعد از ۸ تا ۲۴ مرداد ماه انجام خواهد شد و هنوز مشخص نیست که کاروان های خراسان جنوبی مدینه قبل یا بعد خواهند بود. 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: پروازهای حج تمتع در حال برنامه‌ریزی از نظر زمان و تایپ هواپیماها است و به طور رسمی برنامه‌ای به این فرودگاه اعلام نشده است.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد سه هزار و ۲۰۰ زائر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند که طبق اعلام رسمی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد زائرین امسال به چهار هزار و ۶۸۸ زائر افزایش یافته که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴۶.۵ در صدی در اعزام و پذیرش زائرین خواهیم بود.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۱۲ پرواز رفت و برگشت از فرودگاه بیرجند صورت پذیرفت که پیش بینی می شود با توجه به تعداد زائر اعلام شده، امسال میزبان حداقل ۱۸ پرواز رفت و برگشت باشیم.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی اعلام کرد: فرودگاه بیرجند همانند سال گذشته آمادگی کامل برای پذیرش پرواز های یادشده را دارد.

وی بیان کرد: در سال های جاری زیرساخت‌های مناسبی در فرودگاه بیرجند مهیا و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه های ایمنی و خدماتی حاصل شده است.

وی ادامه داد: از جمله نصب دستگاه‌ها و سیستم های کمک ناوبری و ارتباطی مختلف، گرفتن گواهینامه های متعدد برای فرودگاه، محوطه سازی، ساخت پارکینگ، نصب چراغ های های روشنایی باند و کنسول های برج مراقبت استریپ سازی و ارتقای سطح اطلاع رسانی و خدمات رسانی که باعث شده است فرودگاه بیرجند از نظر ایمنی و استانداردها ارتقا یابد.

سلامی درخصوص دیگر پروازهای فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: به تازگی ۸ پرواز رفت و برگشت توسط شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران-بیرجند-تهران به مجموع پرواز های فرودگاه بیرجند اضافه شده و اکنون هفته ای ۴۲ پرواز داخلی (رفت و برگشت) از فرودگاه های استان خراسان جنوبی انجام می‌پذیرد.

captcha