مسلمانان کمک به فقرا و نیازمندان را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار دهند
کد خبر: 3717189
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱

مسلمانان کمک به فقرا و نیازمندان را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار دهند

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج کمک به فقرا و نیازمندان را از توصیه های دین مبین اسلام و بزرگان دین دانست و اعلام کرد: مسلمانان باید در تمام طول سال و به‌ویژه در ماه مبارک رمضان رسیدگی به وضعیت فقرا و مستمندان را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار دهند.

مسلمانان کمک به فقرا و نیازمندان را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار دهند

حجت‌الاسلام علی‌رضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، کمک به فقرا و نیازمندان را از توصیه های دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: دستگیری از مستمندان و نیازمندان از زیباترین خصلت‌های نیکوی مؤمنان است.
وی افزود: خدمت به خلق، رنگ و بوی خدایی گرفتن و فرصت استغفار از برکات خدا است که می توان در ماه مهمانی خدا از این فرصت به خوبی بهره‌مند شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: به طور قطع این ماه دارای خیر و برکت بسیار بالایی است، لذا مردم باید از برکات این ماه آگاه باشند تا بتوانند از این فرصت بهترین استفاده را کنند.
وی کمک به فقرا و نیازمندان را از توصیه های دین مبین اسلام و بزرگان دین دانست و اعلام کرد: مسلمانان باید در تمام طول سال و به‌ویژه در ماه مبارک رمضان رسیدگی به وضعیت فقرا و مستمندان را در اولویت برنامه های زندگی خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام علی‌رضا کاوه، با اشاره به اینکه صدقه عامل پاکی فرد و جامعه است، افزود: صدقه در تعادل روابط اجتماعی و تنظیم زندگی افراد جامعه دینی، نقش بسیار مۆثری را ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه افزون بر اینکه صدقه، قرض دادن به خداوند است و خداوند اصل را با سود مضاعف و چند برابرش به صدقه دهنده در دنیا و آخرت باز می گرداند، بیان کرد: آثار و برکات بسیار دیگری در زندگی مادی و معنوی و دنیوی و اخروی شخص و جامعه صدقه دهنده به دنبال خواهد داشت.
وی در پایان با اشاره به اثرگذاری صدقه در زندگی انسان یادآور شد: صدقه دفع کننده بلا از گرفتار شدگان در مصیبت، ترس از گرفتاری است و چنان که فردی در فقر و تنگدستی است از آن به‌عنوان عامل افزایش مال و ثروت سود برد و اگر در اندیشه سعادت دنیوی و اخروی و طهارت روح و روان خویش و حرکت در سیر و سلوک عرفانی است، صدقه را عامل پالایش روح و روان بداند و بدان تمسک جوید.
انتهای پیام

captcha